Довести дорогу до тями

«ОВ» не раз писали про ремонт траси Р-55 (Одеса – Вознесенськ). Зокрема, в останньому матеріалі йшлося і про жахливий стан ділянки в Березівському районі та обурення місцевих водіїв, які не розуміли, чому порівняно з сусіднім Лиманським районом їх так ображають. Ця вщент розбита ділянка була оголеним нервом для мешканців не один десяток років. Вона не полишала перших сходинок у рейтингу найгірших трас країни.  Газети та інтернет досі рясніють яскравими заголовками, в соціальних мережах водії поширюють відеофайли, в яких називають цей напрямок «дорогою смерті».

Люди не дуже вірили обіцянкам чиновників розв’язати проблему. Але де дінешся: терпляче чекали. Аж ось, на превеликий подив, нещодавно на трасі з’явилося чимало техніки. Ця звістка швидко облетіла район, і засяяла надія. Та питань залишилося чимало, оскільки хочеться, щоб відремонтували раз і надовго.

Біля техніки я зустріла депутата обласної ради, керівника «Березівкаагрошляхбуду» Князя Хачатряна та голову районної ради Віталія Мосійчука. З першого погляду зрозуміла, що дорога буде якісною, адже ремонт проводиться за новою сучасною технологією. Як розповів депутат облради, цю технологію його фірма запровадила в Україні  ще 2014 року. 

– Вона передбачає забезпечення якості за доступною ціною, збільшення терміну експлуатації полотна. Час іде вперед, усе змінюється. Хочеться, щоб і в Україні дороги були гарними, і, звісно, в нашому Березівському районі. Саме тому намагаємося впроваджувати сучасні технології, – говорить Князь Хачатрян.

Свого часу він не один рік працював з облавтодором над реалізацією проекту. Згодом було проведено експериментальне будівництво дороги. В той час відмінну оцінку роботам дала спеціальна комісія з Києва, з «Дорякості».

Найважливіший момент у будівництві – це основа. Глиняна подушка натягує воду і руйнує полотно. Щоб підготувати основу дороги за застарілими технологіями, потрібен не один місяць, але з рециклюванням цей етап роботи буде закінчений швидко. Рециклер – свого роду культиватор, який переробляє залишки старого асфальту, ґрунту (глибиною 25 – 40 см) і перемішує зі спеціальною сумішшю та цементом. Потім шляховики рівняють покриття грейдером і котком. Це вже дорога, яка витримує тиск понад 20 тонн на вісь і не боїться опадів. Потім на цю монолітну бетоноподібну основу кладуть асфальт. Якщо на цій ділянці просто постелили б асфальт, то через незначний час дорога знову потребувала б ремонту.

Слід зазначити, що запровадження такої технології на території Березівського району – не випадковість. Керівник ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» бере активну участь у  життєдіяльності регіону як депутат облради. Князь Хачатрян вірить: якщо кожний зробить свій внесок у розвиток району, то рідний край розквітне.

На даний час за кошти з державного бюджету роботи проводять дві фірми – «Березівкаагрошляхбуд» і «Дорлідер». 

– Я хвилююся за район, тож мене не влаштовував запланований обсяг ремонту. Мені вдалося домогтися перепроектування запланованих робіт на ділянці дороги, яка проходить через Березівський район. І зробити не 70 відсотків полотна, а 100. З моєї ініціативи з обласного бюджету виділено 60 мільйонів гривень завдяки сприянню голови облдержадміністрації М. Степанова то голови облради А. Урбанського. На сесії рішення вже прийнято. Капітальний ремонт проводитиметься з 71-го кілометра, а це межа з Лиманським районом, до 104-го кілометра – межі з Веселинівським районом Миколаївської області, – говорить Князь Хачатрян.

Жителі досі не можуть повірити в такі кардинальні зміни, адже цього чекали з часу незалежності України. Щойно «головна артерія» буде полагоджена, життя в районі почне змінюватися на краще. 

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті