Оптимальний маршрут

Анексія Криму змусила патріотично налаштованих співвітчизників шукати місця для відпочинку на українських курортах. Передбачаючи зростання пасажиропотоку, пасажирська компанія ПАТ «Укрзалізниця» призначила в різних напрямках додатково майже тридцять літніх поїздів для транспортування  відпочивальників до курортних міст України.  Як обслуговують пасажирів на  залізничному вокзалі станції «Одеса-Головна»? 

Шістнадцятого серпня каси сервісного центру залізничного вокзалу станції «Одеса-Головна» зустрічають… безлюдністю. Невеликі черги біля кас повернення квитків на першому поверсі та біля каси № 25 на другому.

На головні напрямки сталевих магіст­ралей – на Київ, Харків, Львів, Дніпро – квитки пасажири розкупили до кінця літа. Аналогічно й на Костянтинівку, Запоріжжя, Ужгород, Тернопіль…

На відсутність квитків люди реагують по-різному. Невеличкий гурт молоді, яка хотіла дістатися поїздом до Хмельницького, відповідь касира сервісного центру, що квитків на прямий поїзд немає до кінця літа, розсмішила: з залізничного вокзалу молодь почимчикувала до найближчого автовокзалу. В той час як два подружжя з чотирма дітьми від двох до шести років, яким потрібно було виїхати 20 серпня з Одеси до Івано-Франківська, попросили підібрати варіанти. Тож касир квиткової каси № 25 запропонувала їм маршрут із пересадками у Вінниці та Чернівцях. А звідти до Івано-Франківська пасажири доберуться маршруткою.

«Ми розуміємо, що нині гарячий сезон, – зазначив один із пасажирів. – Тому згодні їхати з маленькими дітьми навіть із пересадками. Дуже вдячні працівникам вокзалу за чуйність і ввічливе обслуговування, за те, що підказали нам оптимальний маршрут».

Вдале розташування, зручне транспортне сполучення  з курортними містами Причорномор’я (Затокою, Білгородом-Дністровським) робить залізничний  вок­зал привабливим. У пік пасажирських перевезень тут у середньому  обслуговують близько 35 тисяч пасажирів щодоби (до анексії Криму було 20-25 тисяч). Але це не межа, за словами виконувача обов’язків начальника вокзалу «Одеса-Головна» Анатолія Мельника, потужностей виробничого підрозділу достатньо, щоб вдовольнити потреби 50 тисяч пасажирів. У вокзальному  комплексі відкрито двадцять дві залізничні каси для продажу квитків дальнього сполучення та вісім – для пригороднього. До послуг пасажирів – сервісний центр (працює з сьомої ранку до пів на одинадцяту вечора). До речі, розрахуватися за квитки пасажири можуть як картками, так і готівкою, – на вокзалі встановлено чотири банкомати.

Наявність зали підвищеної комфортності, кімнат для відпочинку допомагає відновити сили, а кав’ярні, крамниці, вареничної – попоїсти. Цех харчування дбає про те, щоб їжа була смачною та свіжою. Про здоров’я пасажирів дбають працівники медпункту, а перукарі (є й така послуга на вокзалі) докладають майстерності, щоб люди мали охайний вигляд.  

Враховують працівники вокзалу й потреби людей із обмеженими можливостями. Для них працює спеціальна зала для відпочинку разом із квитковою касою, а чергові по вокзалу та посадкова бригада допоможуть зустріти та посадити на потяг. Людям із вадами зору допомагають орієнтуватися на вокзалі звукові маячки. 

Щороку працівники одеського залізничного вокзалу надають пасажирам  нові  послуги. До кінця поточного року, наприклад,  планують відкрити піцерію та дитяче кафе. 

Загалом на вокзалі працюють 382 залізничники. На жаль, бракує кадрів робочих професій: прибиральників виробничих приміщень та територій, носіїв.

– Ми працюємо для пасажирів і намагаємося бути гостинними, доброзичливими, створювати умови для комфортного подорожування та перебування громадян на залізничному вокзалі, – розповідає виконувач обов’язків начальника вокзалу Анатолій Мельник. – Слідкуємо за тим, щоб біля кас не накопичувалися великі черги, пропонуємо перейти до іншої каси, де людей обмаль. Водночас ми розуміємо, що ще багато потрібно зробити для поліпшення сервісу. Бачимо, що потребує заміни стара тканина на м’яких меблях у залі підвищеної комфортності. Також потрібно накрити вокзальну територію, включаючи перони та дах, що захищає від сонця, дощів та снігу.

Ту ж саму думку підтвердила пасажирка Люба з Вознесенська, яка  безперешкодно купила квиток у приміській касі та в очікуванні електропоїзда присіла з дітьми на лавочці. На свіжому повітрі добре відпочити, але не завадив би дах над головою, щоб не пекло сонце. 

Інша пасажирка, Аня Бердичевська, побажала при складанні графіків руху поїздів враховувати потреби пасажирів. У її випадку, наприклад, єдиний поїзд, який з’єднує південь України з північною частиною держави, – це 

№ 24 Одеса – Москва. Після проходження митного та прикордонного контролю в Конотопі цей потяг далі курсує без зупинок за маршрутом Кролевець – Шостка (станція Воронезька) – відома вузлова станція Хутір-Михайлівський, де, за скромними підрахунками, 100 тис. жителів. В той час, як вичерпано квитки на швидкі поїзди дальнього сполучення, автостанція, що знаходиться поруч, не дрімає, миттю організовує додаткові рейси. 

Автомобільному транспорту це легше організувати. На літній період «Укр­залізниця» завжди готує додаткові поїз­ди. Але їх все одно бракує. «Навіть за дефіциту квитків ми намагаємося вдовольнити потреби пасажирів, працюємо з ними індивідуально, – зазначила заступниця начальника вокзалу Наталія Ніколова. – Пропонуємо квитки на іншу дату або добираємо маршрут із пересадками.  Головне – щоб пасажири були задоволені».

♦Факти

Загалом за липень 2017 року в залізничних касах головного одеського вок­залу придбано 300 тисяч квитків, із них 40% замовлено по інтернету. В липні минулого року в касах куплено 280 тис. квитків; по інтернету – 30%. 

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті