У постійних комісіях облради бюджет для всіх і кожного

«Гроші – це шосте відчуття. Без них не можна як слід користуватися рештою п'ятьма», – стверджував англійський класик Сомерсет Моем. На жаль, найкращі починання можуть так і залишитися у зародку, якщо не одержать відповідної фінансової підтримки. А ось вже розібратися в пріоритетності завдань, з'ясувати, що зараз найактуальніше, що поки що «терпить», а чого краще і взагалі не затівати – справа спеціалістів.

Серед 22-х постійних комісій обласної ради та, котра займається питаннями бюджету і банківської діяльності, – одна з найзначніших за кількісним складом.

Коментує її голова Олексій ЗОТОВ.

– Пов'язано це в першу чергу з тим, що питання формування бюджету зачіпають практично всі сфери обласного життя, стосуються всіх верств населення. Тому, ще на етапі формування нашої комісії керівництво обласної ради ухвалило рішення про її збільшення. Зроблено це було для того, щоб всі політичні сили, які пройшли до облради, могли брати участь у бюджетному процесі. Було дотримано принцип квотності учасників комісії, тому переважають у ній члени Партії регіонів. Ще двоє людей є представниками Соцпартії, також представлені в комісії «Народна ініціатива», БЮТ, Блок Наталії Вітренко «Народна опозиція» і «Відродження».

Потрібно відзначити, що сам Олексій Володимирович працює заступником голови Державної податкової адміністрації в Одеській області. Додайте до цього «громадське навантаження», яким по суті є робота голови комісії. Чим був продиктований цей крок – власним бажанням чи «вказівкою партії»?

– Звичайно, є партійна дисципліна, – не заперечує Зотов. – Але, кожен депутат, який прийшов до обласної ради, керується і власними можливостями, і знаннями. У мене є досвід роботи у банківській сфері, мені знайомі такі процеси, як рух грошових коштів, бюджетування й ефективне використання. Хотілося на новій громадській посаді спробувати себе на цьому ґрунті. Що ж стосується поєднання роботи в обласній податковій адміністрації з посадою голови комісії... на мій погляд це не заважає. Навпаки, ці дві функції доповнюють одна одну, тому що до функцій податкової адміністрації входить у тому числі і збір місцевих податків, контроль надходжень до держбюджету і ті статті доходу, що враховуються при розрахунку міжбюджетних трансфертів.

Як же встигла зарекомендувати себе постійна комісія з питань бюджету і банківської діяльності за неповні чотири місяці роботи? Насамперед, її робота стосувалася затвердження звітів облради про виконання бюджету, а також про внесення змін і доповнень до нього. До речі, чергове внесення змін до обласного бюджету повинно відбутися найближчим часом.

– Разом з іншими комісіями обласної ради ми провели велику роботу, зокрема щодо бюджету, – пояснює Олексій Зотов. – Гадаю, це питання має значення для всіх жителів Одещини, тому що бюджет розвитку має насамперед соціальну спрямованість. Гроші з нього витрачаються на будівництво і ремонт шкіл, лікарень, дитячих садків, систем водопостачання і каналізації області. При цьому ми робимо все від нас залежне, щоб підтримати депресивні райони нашої області, ті, котрі перебувають у менш вигідному географічно-економічному становищі. Щоб розвивати там соціальну сферу і створювати власне виробництво.

Що стосується виконання обласного бюджету за перше півріччя поточного року, то тут в Олексія Володимировича і очолюваної ним комісії особливих претензій немає. Є лише деякі зауваження через недонадходження за деякими статтями бюджету (плата за оренду водних ресурсів, за державну реєстрацію, за оренду цілісних майнових комплексів). І – рекомендація до представників облдержадміністрації: активізувати свою роботу з профільними міністерствами, тому що за перше півріччя область недоодержала 35 мільйонів з належних їй субвенцій. Якщо вже мова зайшла про взаємодію двох гілок влади, то в розмові знову сплив факт про те, як комісія рекомендувала ОДА спрямувати 700 тисяч гривень на будівництво не пам'ятника Івану Франку, а житла для потерпілих від повені ренійців. Але, якщо не рахувати цього інциденту, Олексій Зотов вважає, що членам його «команди» вдається знаходити спільну мову з представниками практично всіх структур.

Триває і робота із звертаннями громадян. Частину з них вдається задовольнити, решта – враховуються при роботі з бюджетом наступного року. На обласному рівні інструментами підвищення фінансової ефективності можуть бути контроль за використанням майна обласної ради, а також інвентаризація існуючих регіональних програм. Що ж до Держбюджету, ситуація виглядає так.

– Від облдержадміністрації та обласної ради були направлені пропозиції до Мінфіну і Комітету Верховної Ради з питань бюджету. Кілька наших пропозицій врахували, але деякі з них знайшли лише часткове відображення у тих показниках, які зараз доведені нам з Києва. Наприклад, «недобір» на охорону здоров'я становить майже 72 млн гривень (з яких 30 млн – це такі захищені статті як медикаменти і продукти харчування). За субвенціями з держбюджету теж є якийсь, як нам здається, дефіцит. Так, на допомогу малозабезпеченим громадянам та інвалідам дефіцит становить 43 млн гривень (при 270 необхідних), за субвенцією з держбюджету на житлові субсидії не вистачає майже 4 млн гривень ... і так далі. Але можу сказати, що 29 вересня представники нашої області запрошені на засідання Комітету ВР з бюджету. Всі висловлені нами пропозиції і зауваження будуть там представлені і обговорені. Сподіваюся, що за результатами цієї зустрічі ми вирівняємо ті питання, які поки що не знайшли відображення у показниках Міністерства фінансів.

Выпуск: 

Схожі статті