Обіцянки грандіозні. Почекаємо, чи справдяться

Наповнення місцевих бюджетів в умовах децентралізації. Планування розвитку дорожнього господарства на 2019-2024 роки та результати виконання програм з ремонту автодоріг. Відновлення гідротехнічних споруд у південно-західній частині Одеської області та забезпечення населення питною водою. 

Ось такі основні теми розглянули народні депутати України, керівництво облради та ОДА, мери міст Ізмаїла, Подільська, Чорноморська, Теплодара, Біляївки, Южного на виїзному засіданні комітету Верховної Ради України з питань бюджету 14 вересня в Одесі. Очолив засідання голова профільного комітету ВРУ Андрій Павелко.

Близько  тридцяти п’яти населених пунктів в Одеській області  залишаються сьогодні без власного джерела питної води, користуючись привозною. Серед таких районів - Ізмаїльський,Татарбунарський. Проблемою також є якість води в деяких населених пунктах, зокрема в Болграді. Тому нагальним і першочерговим стало вирішення проблеми забезпечення якісною питною водою населення нашого регіону.

Це питання було підтримано на комітеті. Для початку потрібно провести ревізію проектів групових водопроводів і визначити необхідне фінансування. Що стосується гідротехнічних споруд, то там вже проведена велика робота, внесені всі необхідні зміни  та розрахунки в проекти і передані документи до Кабміну.

 Також на засіданні комітету ВР було розглянуто питання реконструкції Хаджибейської дамби, а саме - будівництво самопливного каналу.

- Реконструкція дамби - це одне з головних питань не тільки життєдіяльності області, а й людської безпеки та життя людей. Пропозиції, які сьогодні запропонували, цілком під силу уряду і бюджету наступного року, - заявив на брифінгу  Андрій Павелко.

Керівники області - Анатолій Урбанський та Максим Степанов - зазначили, що розвиток регіону можливий виключно разом  із розвитком дорожньої інфраструктури. Як приклад - після ремонту дороги у напрямку  Вилкового кількість туристів збільшилася на шістдесят відсотків. 

У 2017 році було відремонтовано 259 кілометрів автошляхів Одеської області. Практично завершили будівництво двох доріг державного значення М-05 Одеса – Київ та М-15 Одеса-Рені. На сьогодні в пріоритеті ремонт доріг Р-55 (Одеса – Вознесенськ - Новий Буг), Р-33 (Вінниця - Гайсин - Балта - Велика Михайлівка), Т-16-27(КПП «Серпневе» - Тарутине - Арциз - Сарата), Т-16-25 ( КПП «Кучурган» - Біляївка - Овідіополь).

Наразі не існує закріплених нормативно-правовими актами методик розподілу коштів  як на місцеві, так і на державні дороги. Тому була внесена пропозиція – закріпити на законодавчому рівні прозорий механізм такого розподілу, а також ввести довгострокове планування ремонту доріг мінімум  на  три – п’ять років.

- Транспортна інфраструктура Одеської області є важливим транспортним коридором міжнародного значення. На сьогодні дорожня тема, у світлі нового законодавства, пов’язаного із утриманням і механізмом фінансування доріг, дуже важлива. Обласна рада надає багато уваги питанням формування і реалізації регіональних програм у різних напрямах і в подальшому не припинятиме роботу, - зазначив  голова облради Анатолій Урбанський.

Ще однією темою для обговорення стало наповнення місцевих бюджетів в умовах децентралізації. Директор департаменту фінансів ОДА Марина Зінченко окреслила головні проблеми області, які потребують залучення державних коштів для їх вирішення або змін у законодавстві.  Серед них: ветеринарна медицина, утримання ПТУ, фінансування коледжів.

 Також було піднято питання оборони та національної безпеки України. Проблему розміщення  бази ВМС України в Одесі за підтримки комітету ВР буде найближчим часом вирішено.

Цікаво, що саме в цей день в Києві затверджувався проект держбюджету на 2019 рік. Є сподівання, що депутати, після візиту на ключові об’єкти зазначених тем пересвідчилися у необхідності фінансової допомоги з держбюджету і тепер неодмінно виконають свої обіцянки.

Выпуск: 

Схожі статті