Єдине вікно для моряків, перше в Україні

30 травня в Одесі на М. Грушевського, 39-Е відбувся урочистий запуск проекту «Моррічсервіс» та відкриття першого сервісного центру для моряків в Одесі. В урочистостях взяли участь заступник Міністра інфраструктури України Юрій  Лавренюк та голова Державної служби морського та річкового транспорту України Дмитро Петренко. 

Сервісний центр обладнано в просторому світлому приміщенні в біло-синіх тонах. І з естетичної точки зору, і з технічної (компьютери, електронні апарати та термінали електронної черги, оплати послуг тощо) він справляє враження сучасного, європейського рівня, закладу.

Гостей, що прийшли на церемонію відкриття, привітно зустрічає директор сервісного центру в Одесі Максим Безаготій.

- Ідея такого центру виникла давно. Вона в тому, аби надати на нових засадах якнайширший комплекс послуг морякам, - розповідає Максим В’ячеславович, - образно кажучи, все в одному місці: швидко, зручно, комфортно. Ми є та ланка, яка з’єднує моряка з державою. Сьогодні ми відкриваємо перший центр в Україні в її морській столиці - Одесі, але протягом нинішнього року стануть до ладу центри сервісних послуг в Ізмаїлі, Херсоні та Маріуполі.

   Треба зазначити, що ДП «Моррічсервіс» - структура нова. Підприємство було засноване лише  торік, в контексті реформування Державної служби морського та річкового транспорту України. Основне його завдання - зручність і доступність отримання державних послуг у сфері морського та річкового транспорту. 

Єдину сучасну цифрову систему надання послуг для моряків створено за сприяння Міністерства інфраструктури України. Потреба в цьому є неабияка. Хтось наживає Україну морською державою, хтось ні. Але ж є беззаперечний факт: щороку сотні тисяч моряків України звертаються до держави, аби  отримати документи, такі як посвідчення особи моряка, свідоцтво на управління малого та маломірного судна або фахівця суднової команди морських суден тощо. Як зазначалося на відкритті центру (інакше його можна назвати філією), лише в Одесі щорічно такі документи вперше або повторно потребує двадцять дві тисячі представників морських професій. Слід додати, що кожні п’ять років моряк потребує оновлення своїх свідоцтв та дипломів. Виходить, чималенька «армія» потребуючих. За кордоном такі питання вирішуються зручно, безперешкодно, просто. А в Україні до цього часу, як то кажуть, віз котився по старій нереформованій колії.  І на цьому вкрай заїждженому шляху найбільшими проблемами були забюрократизованість процедур, корупція, черги, обмежені дні отримання послуг в державних установах. І ось тепер, безсумнівно, Державне підприємство «Моррічсервіс» мов криголам ламає корупційні схеми на єдину цифрову державну систему надання послуг, швидкі консультації. Одним словом, на морський сервіс високої якості.

ДП «Моррічсервіс» надаватиме організаційно-технічне забезпечення для сімдесяти п’яти послуг, котрі є актуальними для моряків. До 2021 року планується запуск 14 центрів в Україні. 

Нині колектив одеського центру об’єднує п’ятнадцятьох висококласних спеціалістів. Але, на думку керівництва, він має базис для розвитку і розширення. Все залежатиме від рівня попиту на якісні послуги. А він, очевидно, зростатиме.

- В Україні близько 200 000 моряків. Щороку держава надає більше 100 тисяч послуг українським морякам. На сьогодні в Україні це перший проект, орієнтований на надання сервісу від держави для моряків. Для нас це важливий крок вперед для впорядкування функціонування цієї галузі, що дозволить розвинути усі необхідні напрямки та спростити відносини моряка з державою, - каже заступник Міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк. 

- В центрах це вперше, коли на одній локації моряк може отримати усі необхідні послуги - від проходження державної кваліфікаційної комісії до подовження дії документів. Окрім того, наша мета - об’єднати усі послуги у сфері морського та річкового транспорту на одній локації, - означив плани розвитку начальник Державної служби морського та річкового транспорту України Дмитро Петренко.

І наостанок про завдання, які ставить перед собою ДП «Моррічсервіс»  до 2021 року: швидке надання послуг – подача документів до 10 хвилин, а отримання за 7 - 10 днів; електронні консультації, цифрові системи та запуск онлайн-кабінету моряка; створення єдиної екосистеми,  аби  об’єднати необхідні сервіси від державних структур та приватних організацій, будуючи спільноту моряків.

Выпуск: 

Схожі статті