Як комунальники роблять із Балти Європу

Про Тетяну Саражинську – директорку КП «Балтакомунсервіс» – чула багато добрих відгуків. Мовляв, ділова, має безліч гарних ідей і вміє їх реалізовувати. У комунальній сфері – як риба у воді, знає кожну цифру по підприємству, оперативно реагує на заяви чи пропозиції, такої ж оперативності вимагає від колективу. А коли за збігом обставин ми з Тетяною Володимирівною зустрілися, то переконалася у справедливості  оцінок. До того ж подумала, що переді мною справжній зодчий. Настільки компетентно жінка розкладала все на свої місця, назвавши причини осідання ґрунту, давши поради як позбутися проблеми і як покращити ландшафт території. Як з’ясувалося, директорка за професією є фінансисткою, а вміння з першого погляду визначати огріхи і бачити перспективи – талант, дарований Богом, та досвід, набутий у процесі роботи.

До Польщі – по досвід

У комунальній сфері вона не новачок. Починала тут у 2008 році головною бухгалтеркою. А вже через два роки їй довірили очолити комунальне підприємство. І ось уже сім років Тетяна Володимирівна разом зі своїм колективом тримає курс на благоустрій громади за європейськими стандартами. Принаймні керівниці дуже хочеться, щоб комунальна сфера Балтської ОТГ досягла європейського рівня.

Пам’ятає, як опиралася поїздці до Польщі у складі балтської делегації. Однак сьогодні щиро вдячна міському голові Сергієві Мазуру за те, що наполіг на своєму.  

– Правду кажуть, що краще один раз побачити, ніж сто разів почути. У поляків є чого повчитися. Вони охоче ділилися здобутками, зокрема і в комунальній сфері. Раділа за них, а разом з тим боліла душа за Україну, за наш край. Ну, не доріс наш менталітет до європейського мислення. Але треба рости, без заздрощів, з доброзичливістю до сусідів, з любов’ю до свого міста чи села. Не тільки споживати, а й самому докладати рук, щоб твоє подвір’я, твоя вулиця, твій край стали квітучим раєм, – ділиться керівниця.

Приїхавши додому, вирішила запровадити досвід поляків із озеленення у рідному місті. З керівництвом міськради визначили кілька ділянок для озеленення. Бригада комунальників оздобила їх за польським методом. Причепурені куточки засяяли новими барвами. Та яким же було розчарування, коли через тиждень 15 хвойних дерев «благополучно» перекочували до любителів поцупити громадське.

А ще їй би хотілося, щоб на Балтщині було запроваджено роз­дільне сортування сміття, як це робиться у Європі. До речі, над цим питанням працює керівництво Балтської ОТГ. 

Сміття – питання не з останніх

Як відомо, з 1 січня 2018 року Україна зобов’язалася сортувати все сміття за видами матеріалів, а також розділяти його на придатне для повторного використання, для захоронення та небезпечне. На якій стадії сьогодні перебуває впровадження ініціатив роздільного збору відходів, не озвучується. Відомо, що в Україні поки що немає жодного заводу із комплексної переробки сміття. Багато про це говорять, але, порівняно з Польщею, нічого в цьому плані не робиться. Та й можливостей фінансових немає, щоб цю проблему вирішити. 

Одначе, якщо не з сортуванням, то з вивезенням побутових відходів у Балтській ОТГ сьогодні все нормально. Жителі вдоволені послугами комунального підприємства. Навіть на околицях міста є контейнери для сміття. А там, де є технічні труднощі з їх розміщенням та вивезенням, збирання здійснюють за спеціальним графіком. Більше того, людям не потрібно спеціально замовляти транспорт для збирання та вивезення великогабаритного сміття, гілля, опалого листя, будівельних відходів. Все це складається на купи біля контейнерів, і працівники комунального підприємства до восьмої години ранку очищають вулиці від непотребу. Але цими послугами не завершується перелік робіт у сфері комунального сервісу. 

Розмаїті клопоти комунсервісу

На плечах комунальників – ремонт тротуарів, облаштування дитячих майданчиків, зон відпочинку, освітлення вулиць тощо. Доволі помітними стали позитивні зміни в інфраструктурі та благоустрої міста. Реставруються історичні будівлі, на пустирях піднімаються парки та сквери, стеляться доріжки. Лише останнім часом посаджено близько 700 дерев та кущів, вистелено плиткою тисячу квадратних метрів тротуарів.

А ви бачили, як сяє вогнями нічна Балта? Тут завершено роботи з нічного освітлення не тільки центральних вулиць, а й околиць.

Та найголовніше, що у жителів з’явилася повага і довіра до комунальної служби. Все менше надходить скарг і все більше – пропозицій. Люди у своїй більшості готові сприяти комунальній службі у проведенні будь-яких робіт, активно виходять на толоку.

На думку директорки КП «Балта­комунсервіс» Тетяни Сара­жин­ської, індикатором культури є місця загального користування. Прикрий факт, але у скверах, на дитячих майданчиках двірники майже регулярно знаходять пакети з побутовими відходами, пляшки з-під всіляких напоїв, лушпиння від насіння. Проте до восьмої години ранку немає і сліду від цього безладу. Чистота і лад у місті панують цілий день. За цим слідкує бригада з благоустрою, яка налічує 40 чоловік. Працівників щодня можна побачити на вулицях, у скверах, на зупинках громадського транспорту та в інших публічних місцях міста та сіл громади. Всі роботи – обкошування узбіч центральних вулиць, скверів, прибирання від сміття громадських місць та зупинок транспорту, догляд за клумбами тощо – вони виконують старанно та добросовісно.

Рецепт комунального успіху

Одним із основних показників успішної діяльності комунального підприємства є оперативність, чим дуже вдоволена більшість жителів громади.

– Як Вам вдається вирішувати справи так швидко і якісно? – звертаюся до очільниці підприємства. 

– Хто хоч трохи знайомий з польським досвідом, той не може мислити іншими категоріями, підходами до вирішення проблем. Це гарний приклад для наслідування не тільки у комунальній сфері. Та й хіба ми можемо працювати спустивши рукави у команді енергійного, молодого міського голови? Він сам працює з вогником і цього вимагає від тих, хто поруч, – пояснює Тетяна Саражинська.

Роботі комунального підприємства дуже допомагає порозуміння з органами місцевого самоврядування. Міський голова Сергій Мазур відгукується на кожну корисну пропозицію, миттєво реагує на запити. Балтяни та гості міста визнають, що відколи Сергій Мазур став міським головою, місто стало набувати європейського вигляду. Все це надихає на позитивні зміни.

Цікаво, що в Балті дбають, аби всі частини міста мали однакові умови для дозвілля й відпочинку жителів. І працівники комунальної галузі роблять усе для того, щоб життя в місті та селах було цивілізованим та затишним. 

– Від нашої співпраці та культури співіснування залежить, чи стане наше місто комфортним для населення та привітним для гостей, – переконана Тетяна Саражинська.

Рубрика: 
Район: 
Выпуск: 

Схожі статті