Ваговий контроль на дорогах буде жорсткий

Дороги, дороги, дороги… Скільки про них написано, сказано, відзвітовано. Їх все ремонтують і ремонтують. Гроші виділяють і знову ремонтують, а загальна картина не змінюється. Як в тому українському прислів’ї «наша пісня гарна й нова, починаємо її знову». 

Гройсман каже, що реально

За словами Глави уряду, проблему з українськими дорогами реально вирішити за три - п’ять років. Щоправда, за трьох умов. Це - стабільні фінансові вливання; контроль якості ремонту і будівництва доріг; контроль їх експлуатації. Ключовим елементом останнього пункту якраз і є виконання вагових норм. Одною із причин руйнування доріг стали великовантажні автомобілі, які не дотримуються норм перевезення вантажів.

За даними Державного дорожнього науково-дослідного інституту (ДерждорНДІ),74% українських автотрас спроектовано і побудовано за застарілими нормативами (під загальну вагу вантажівки в 24 тонни і максимальне навантаження на вісь в 6 тонн). Для України ваговий контроль став об’єктивною необхідністю, бо стан автомобільних доріг вкрай важкий.  Якщо вірити статистиці того ж ДерждорНДІ, ремонту потребує близько 90% автомобільних доріг країни. І навіть, якщо вкладати в інфраструктуру космічні суми, - бажаного ефекту не досягти.

Лихом доріг півдня України стали зерновози з нарощеними бортами, які перевозять на елеватори і в порти по 50 - 55 тонн зерна.

 З 2016 року в Україні почали діяти нові нормативні вимоги до граничної ваги вантажівок, що дозволяють штрафувати і затримувати автотранспорт із перевантаженням. Вага автомобіля з вантажем може становити 38 тонн, контейнеровозів - 44 тонни. На спеціальних маршрутах норма збільшена на 2 тонни (до 40 і 46 тонн відповідно). При зважуванні допускається похибка в 2%.

На око перевантаження визначити неможливо. Перевірку ваги можна проводити на стаціонарних або мобільних пунктах вагового контролю. Перед стаціонарними пунктами вмонтовані кварцові сенсори, що визначають перевантаження ще в русі. Паралельно спрацьовують відеокамери, які фіксують номер, швидкість авто, а також час і дату. 

У 2017 році «Укртрансбезпека» перевірила 458,796 тис. транспортних засобів на предмет габаритно-вагових норм. Зафіксовано 11,345 тис. порушень, що майже на 68% перевищує показник 2016-го. Тобто ситуація продовжує погіршуватися. Тому прийшов час для реалізації прийнятої Кабінетом Міністрів цільової програми з капітального ремонту доріг в 2018 - 2023 роках. Тільки в поточному році на фінансування галузі заплановано приблизно 50 млрд гривень.

- Порядок на дорогах, злагоджена робота на наших вагових комплексах -  принципово важливе питання. Ми витрачаємо мільярди гривень на будівництво, але транспорт навантажують і перевантажують, руйнуючи таким чином дороги. Мусимо це зупинити, - заявив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

Як з габаритно-ваговим контролем на Одещині?

16 червня 2017 року під час сесії обласної ради депутати внесли зміни до регіональної програми «Безпечна Одещина», в якій передбачено, зокрема, закупівлю пересувних вагових комплексів. На це в бюджеті виділено понад 7,2 млн гривень.

За словами керівника Служби автомобільних доріг в Одеській області Олега Вариводи, в даний час в області діють 6 габаритно-вагових комплексів, з яких 1 стаціонарний і 5 пересувних. Планується встановити ще 7 стаціонарних комплексів.

Стаціонарний розташований на автомобільній дорозі державного значення М-05 «Київ - Одеса» км 450+000 (район с. Дачного). З метою вдосконалення роботи вагового комплексу Олегом Вариводою було запроваджено встановлення онлайн-камер. На сайті служби автомобільних доріг в Одеській області можна спостерігати за роботою габаритно-вагового комплексу у режимі реального часу.

З  серпня 2017 року розпочав свою роботу габаритно-ваговий комплекс на автомобільній дорозі Р-70 Білгород-Дністровський - Монаши /М-15/ км 64+915 (в районі смт Затоки). Штрафмайданчик для перевантаженого великовагового автотранспорту знаходиться в с. Салгани Білгород-Дністровського району. 

Депутат обласної ради Олександр Адзеленко висловив свою думку по  ситуації з ваговим контролем:

- Наразі дорогам приділяється багато уваги. Найголовніше - це контролювати процеси ремонту та укладання доріг. В цьому не завадить закордонний досвід  онлайн-нагляду за роботою асфальтових заводів, укладання асфальту на об’єктах. Щоб технологія не порушувалася на жодному етапі. Якщо дороги здаватимуться якісними, без порушення технологічних процесів, то ваговий контроль буде тільки на користь. Сьогодні ж одними габаритно-ваговими комплексами, на жаль, не врятуватися від руйнування доріг, бо вони від самого початку зроблені з порушеннями.

На спільному брифінгу голови Одеської обласної державної адміністрації Максима Степанова та міністра інфраструктури України Володимира Омеляна очільник регіону підкреслив:

- Вирішення питання руйнування доріг - у мене на особистому контролі. Ми розташовуємо габаритно-вагові комплекси біля елеваторів та портів. У нас є певний діалог з компаніями, які приймають зерно, вважаю, що в цьому році ми з ними домовимося, аби вони не приймали машини з перевантаженнями. До вагового контролю на дорогах планується залучення представників громадськості. 

На сьогодні адміністративний штраф за порушення вагових норм  становить 1700 гривень. Для порівняння з іншими країнами: аналогічні штрафи в Румунії - до 25 000 гривень, в Угорщині порушникам у перерахунку доведеться розщедритися на 30000, в Польщі - на 17000, а в Англії аж на 185000 гривень.

Выпуск: 

Схожі статті