Попри відсутність компенсації за пільговиків

Пасажирські перевезення в районі на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування здійснюють чотири перевізники: ПАТ «Ананьївське АТП – 15112» і приватні  підприємці Василь Слободяник, Лідія Загребельна, Костянтин Сєвєров. Власником автостанції м. Ананьв, яка відповідає IV класу, є одеська фірма ТОВ «ТЕКА». Свідоцтво про атестацію нею отримано на 5 років і дійсне до кінця поточного року. За словами дирекції автостанції, пільговики перевозяться безкоштовно. Щороку їхня кількість, насамперед ветеранів АТО, становить 30-40 відсотків від загального числа пасажирів. При цьому жоден власник автопарку не отримує компенсації від держави за пільговиків, бо уже давно не проводиться конкурс з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування. І власники маршруток працюють лише за тимчасовими патентами, що унеможливлює отримання компенсації. Таким чином, на сьогоднішній день держава винна ананьївським перевізникам за пільговиків близько півмільйона гривень. 

Питання перевезення пільгового контингенту населення двічі виносилось на обговорення громадської ради при райдержадміністрації. Перевізники вкотре запевнили учасників російсько-української війни, що надаватимуть їм свої послуги безоплатно, але вимагають забезпечення і їхніх законних прав. Адже стаття 7 закону «Про транспорт» передбачає компенсацію витрат від безкоштовних перевезень пільгових категорій пасажирів в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів.

Однак у 2015 році на забезпечення проїзду всіх пільгових категорій громадян державою було виділено близько двох мільйонів гривень, а у 2016 і 2017 роках не закладено жодної копійки. Остаточно зупинка державного фінансування пільгового проїзду була оформлена наприкінці 2016 року, коли до Бюджетного кодексу були внесені зміни, згідно з якими пільговий проїзд перенесено із категорій витрат, які забезпечуються за рахунок коштів державного бюджету, до видатків, що можуть здійснюватися з місцевих бюджетів! Незважаючи на те, що для вирішення цієї проблеми були прийняті деякі рішення у частині запровадження автоматизованої системи обліку пасажирів та монетизації, чіткої позиції щодо подальших дій у реформуванні пільгових перевезень так і не було висловлено. 

Втім, варто зауважити, що монетизація в Україні залишається одним із найтаємничіших планів реформи соціального сектору. Кабінет Міністрів, який підтримує цю ідею, так і не пояснює, яким чином буде відбуватись монетизація, які пільги будуть монетизовані і якою буде сума коштів, що виплачуватимуться замість пільги. Відсутність інформації породжує справедливе побоювання у ветеранській спільноті, що після запровадження монетизації більшість пільг буде скасовано, а на заміну їм виплачуватиметься дріб’язок, за який нереально придбати послуги, що на сьогодні за законом надаються безоплатно.

Також обділеними у фінансовому плані залишаться й перевізники, яким доводиться ремонтувати свої автівки після кожної екстремальної поїздки вітчизняними дорогами. 

Выпуск: 

Схожі статті