За світлофори світить строк

Минулоріч зловмисники вкрали на залізниці аж шість маневрових світлофорів.

І нині ситуація не краща. Протягом першого кварталу поточного року на магістралях регіональної філії «Одеська залізниця» трапився 71  випадок розкрадання пристроїв зв’язку, що на 24 випадки перевищує цифру аналогічного періоду минулого року. 

Крадуть дороге, щоб продати задешево

Розкрадачі, як завжди, покладають око на пристрої, що мають компоненти із кольорових металів. А залізниця терпить чималі збитки. Наприклад, протягом першого кварталу було викрадено 26 реле (вартість одного  складає від 3 до 5 тис. грн.), 38 трансформаторів (ціною близько 1 тис. 300 грн), 48 акумуляторів (555 грн за одиницю). Крім того, зловмисниками також було викрадено  237 метрів кабельної мережі, розбито 17 лінзових комплектів світлофорів, від яких залежить  безпека руху поїздів і автотранспорту

Загальна сума збитків склала 460 тис. грн. Не відшкодовано жодної копійки.  І не факт, що залізниці компенсують викрадене та понівечене обладнання. До правоохоронних органів  направили 71 повідомлення про скоєні злочини, але відкрито лише три кримінальні справи. 

Більшість випадків крадіжок пристроїв, що містять чорні та кольорові метали, здійснюється для отримання прибутку. Проте в пунктах  металобрухту  крадене оцінюється в 10-20 разів менше, ніж вартість окремого обладнання як продукції.   

Розкрадання та розукомплектування зафіксовані  на станціях Ксенієве,  Буялик,  на перегонах Одеса–Застава 1–Одеса Західна,   Одеса–Колосівка, Чорноморська–Берегова, Одеса–Роздільна. Соціологи пов’язують це явище з падінням рівня життя, а практично зубожінням  населення. 

Важкі пристрої вивозив візочком

Особи з кримінальним минулим (як правило, це безхатченки)  крадіжки на магістралях учиняють поодинці. Так, старший електромеханік  дистанції сигналізації та зв’язку станції Одеса Сортувальна Сергій Паламарчук затримав  зловмисника на ділянці «Чорноморська–Берегова», де до цього чотири рази траплялися крадіжки. Отримавши повідомлення про хибну зайнятість колії  Сергій Миколайович виїхав на місце події разом з колегою на його особистому транспорті. Метрів за 200 залишив автомобіль, і  через поле покрокував до перегону  «колійний пост 24–Берегова», де у  релейній шафі прохідного світлофора порпався невідомий. Крадій не встиг накивати п’ятами: залізничник наздогнав його та передав правоохоронцям.  

Цьогоріч  головний інженер Євген Бондар та старший електромеханік зв’язку Микола Бузюк (Одеська дистанція зв’язку) спіймали  невідомих осіб, яки мали в руках незаперечні докази злодійства. Коли зник оптичний сигнал зв’язку на перегоні Одеса–Роздільна, вони виїхали на місце передбачуваної події та по вулиці Желябова  побачили двох чоловіків з двома змотаними  відрізками по 50 метрів кабелю,  який перед тим крадії відрубали з кабельних колодязів. До речі,  Микола Бузюк  також упіймав порушників на вулиці Середньофонтанській, коли ті спробували викрасти 20 метрів кабелю. Також даними фахівцями спільно з працівниками воєнізовної охорони  втретє було затримано двоє невідомих осіб, що самотужки викрали з кабельної каналізації 180 метрів телефонного кабелю по вул. Заньковецької в Одесі.

Нажаль крадії,  навіть не усвідомлюють, що у разі непередбачуваних обставин випадки несанкціонованих втручань можуть призвести до неминучих наслідків – загибелі (травмуванню) людей, техногенної катастрофи, дезорганізації руху як залізничного, так і автомобільного транспорту, тощо. І це все буде класифікуватися, в свою чергу, не як крадіжка «таємне викрадення чужого майна» (стаття 185 Кримінального кодексу України), а як «умисне руйнування або пошкодження шляхів сполучення, споруд на них, рухомого складу або суден, засобів зв’язку чи сигналізації, а також інші дії, що спрямовані на приведення зазначених предметів у непридатний для експлуатації стан» (стаття 277 Кримінального кодексу України).  

Район: 
Выпуск: 

Схожі статті