Що показала аварія під саратою

Як вже повідомлялося, 2 червня на перегоні Сарата-Арциз на неохороняємому переїзді було допущене зіткнення з вантажним потягом, внаслідок якого загинуло 14 пасажирів автобуса, 8 чоловік доставлено в лікарню. Тепловоз, протаранивши автобус, зійшов з рейок...

Машиніст тепловоза зробив усе можливе, щоб не допустити зіткнення, але зупинити поїзд миттєво неможливо.

Переїзд, про який йде мова, був у технічно справному стані. При наближенні потяга, як і мало бути, тут зайнялося червоне світло автоматичного сигналу і спрацювала звукова сигналізація. Водій автобуса на якийсь час зупинився, але не для того, щоб дотриматися правила руху, а лише для того, щоб підібрати ще одну пасажирку. А потім знову рушив у дорогу...

Жахливі знімки трагедії вже обійшли всю країну. Повідомлення репортерів з місця аварії були гарячими, щоправда, не завжди точними. Сьогодні видимість трагедії стала набагато чіткішою.

Отже, що ж розкрила трагедія? Насамперед скажемо про те, що безпосередньою причиною зіткнення стало порушення водієм автобуса Правил дорожнього руху в частині перетинання залізничних переїздів. Цей факт встановлений Урядовою комісією, створеною для розслідування причин аварії.

Чому ж стало можливим це кричуще порушення? Аналіз ситуації показав, що сьогодні автобусні парки, по суті, не контролюються ані керівництвом автопідприємств, ані працівниками Державтоінспекції. Як правило, автобуси передані в оренду різним приватним особам. Їх поточний ремонт, технічне обслуговування автобусів найчастіше ніким не виконуються.

Встановлено, що автобуси на базу навіть не заїжджають. Водії залишають їх на ніч біля свого будинку. Несподівана перевірка Тарутинського автопарку, до якого прописаний вищезгаданий автобус, проведена в ніч з 2 на 3 червня, показала, що до гаражу на хвилину заїхав тільки один автобус, та й то – з пасажирами.

Ну, а якщо шофер сам собі хазяїн, то він і поводиться так, як йому заманеться. Передрейсовий медичний огляд він не проходить, так само як і післярейсовий.

Недисциплінованість, зневажливе ставлення до Правил дорожнього руху, правовий нігілізм стали нормою поведінки. Це призводить до того, що водії часто ігнорують заборонні сигнали звукової і світлової сигналізації на переїздах. А там, де вони охороняються, порушники нерідко об'їжджають опущений шлагбаум, піддаючи своє життя і життя пасажирів смертельній небезпеці.

Аварія під Саратою показала, що водії в цьому регіоні звикли переїжджати переїзди, як їм заманеться. Зупинившись біля переїзду, щоб підібрати пасажирку, Волков навіть не подивився, чи далеко потяг? Припустимо, він відволікся, але поруч же був стажист! Він теж відволікся? Про що це говорить? Про порочну практику і безвідповідальність, що привели до крові і сліз, людських і матеріальних втрат.

Як потім з'ясувалося, Волков в останні півроку працював в АТП слюсарем, а стажист був раніше звільнений з цього АТП.

Працівники дистанції колії, чергові по переїздах щодня фіксують порушення водіями автомобілів правила перетинання залізничних переїздів. Відомості про конкретні порушення оперативно повідомляються в органи ДАІ. Але працівники ДАІ заходів не вживають. У кращому випадку порушника можуть оштрафувати.

У відповідних листах ДАІ просить обладнати всі залізничні переїзди фотофіксаторами порушень, шлагбаумами, надавати письмові пояснення свідків із наданням повних зведень про себе і т.д.

Можливо, усе це для більш повного збору доказів порушення і потрібно. Але варто усвідомити одну обставину: одними технічними засобами проблему не вирішити. Тим більше, коли кількість порушень водіями правил переїзду колії зростає прямо-таки в геометричній прогресії. Потрібно правоохоронцям вийти до переїздів, посилити контроль, а керівникам автопідприємств налагодити організовану і системну виховну роботу з водіями. Подальше зволікання цим може тільки погіршити ситуацію.

На завершення скажемо, що після трагічного випадку під Саратою нічого не змінилося в поведінці водіїв на переїздах. Тільки з 3 по 7 червня на території Одеської області відбулося 46 порушень Правил дорожнього руху, що регламентують перетинання переїздів.

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті