Реалії нашого життя

Про китайський мандарин та хліб насущний

Пам’ятається, як директор одеського заводу, що ще працює, скаржився:

– Уявляєш, у нас працює один-єдиний зубошліфувальник, йому вже за сімдесят. Піде – замінити немає ким. Хоч завод зупиняй! Так всі ми за ним ходимо, як за китайським мандарином...

Приблизно така ситуація і на інших підприємствах.

– Добрий фахівець сьо­годні й у нас на вагу золота, – говорить голова правління ПАТ «Одеський завод з випуску ковальсько-пресових автоматів» Володимир Москалець. – Тільки золота для них не вистачає.

Серед них фрезерувальники Олексій Шуліков і Віталій Чернуха. Олексій Григорович – ветеран заводу, працює тут понад тридцять років. Без відриву від виробництва закінчив у 1982 році Одеський технікум промислової автоматики, став класним фахівцем, наставником.

Віталій Чернуха прийшов на завод після закінчення у 2005-му того ж технікуму. Як розповідають у відділі кадрів підприємства, він проявив себе допитливим молодим фахівцем, який цікавиться тонкощами професії.

Незважаючи на кризу і нестабільне фінансове становище підприємства,

О. Шуліков та В. Чернуха, як і їхні колеги, залишилися вірні своєму заводу.

…Чи не щодня, повертаючись додому, проходжу підземним переходом біля «Привозу». Дивлюся на дужих чоловіків, які торгують закордонними «шмотками». Можливо, хтось з них і став би добрим верстатником, слюсарем-складальником, ковалем, будівельником... Але не їхня провина в тому, що таким чином доводиться їм заробляти на хліб насущний. Хоч якась, а все-таки робота...

Іван каменецький

Транспорт в умовах кризи

За даними Головного управління статистики в Одеській області, в 2010 році підприємствами транспорту регіону перевезено вантажів у обсязі 35,7 міль­йона тонн. Це на 14,5 відсотка більше, ніж у попередньому році. Вантажообіг збільшився на 7,2 відсотка і склав 59,1 мільярда тонно-кілометрів.

Зокрема, Одеською залізницею відправлено 27,5 мільйона тонн вантажів, або на 20,5 відсотка більше, ніж в 2009 році. Значне збільшення у відправленні основних номенклатурних груп вантажів зафіксовано за кам’яним вугіллям – у 3,5 раза, нафтою і нафтопродуктами – в 1,9 раза, чорними металами – на 42,2 відсотка, залізною і марганцевою рудою – на 39,1 відсотка, цементом – на 38,5 відсотка, лісовими матеріалами – на 34,9 відсотка, брухтом чорних металів – на 34,3 відсотка, хімічними і мінеральними добривами – на 26,7 відсотка. Але, в той же час, зменшилось відправлення зерна і продуктів перемолу.

Підприємствами автомобільного транспорту у минулому році доставлено вантажоодержувачам 4,4 мільйона тонн вантажів та виконано вантажообіг в обсязі 1128,5 мільйона тонно -кілометрів, що відповідно на 21,6 відсотка менше та на 8,1 відсотка більше, ніж у попередньому році.

Приємно зазначити, що й вітчизняний торговельний флот збільшив перевезення вантажів. Замовникам доставлено 3,8 мільйона тонн вантажів.

Обсяг переробки вантажів у торговельних, рибному портах та на промислових причалах становив 84,0 мільйона тонн, що менше минулого року на 9,7 відсотка, зокрема вантажів внутрішнього сполучення – на 32,5, транзитних – на 19,5, експортних – на 11,3 відсотка. Але слід зазначити, що мало місце збільшення обсягів переробки імпортних вантажів на 49,7 відсотка.

В минулому році у морських портах оброблено 11,4 тисячі суден, серед яких 8,7 тисячі – іноземних власників та фрахтувальників, що відповідно на 1,0 та на 2,2 відсотка менше, ніж у 2009 році.

Також у звітному періоді скористалися послугами всіх видів пасажирського транспорту 314,9 мільйона пасажирів. Це менше, ніж у позаминулому році.

На водному транспорті та електротранспорті також відбувся спад обсягів пасажирських перевезень – відповідно на 25,0 та на 15,7 відсотка.

Анатолій ДНІСТРОВ

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті