Справджується мудрість добрими ділами

ОднезпотужнихпідприємстввеликогозалізничноговузламістаКотовська, – вагоннедепо, нещодавновідзначило75-річчязднязаснування. Дата поважна, і як тут не перегорнути сторінки історії депо. Від тієї пам’ятної, першої, яка розпочала літопис становлення у 1930 році.

З перших днів і донині колектив депо прагнув бути серед кращих, і це допомогло йому зайняти гідну нішу серед дев’яти підприємств залізничного транспорту. У найважчі часи перебудови та економічної кризи, яку переживала країна у 90-х роках, тут зуміли відстояти позиції, зберегти робочі місця, наростити виробничий потенціал. Все, що було найкращого у минулому, – стратегія і тактика виконання поставлених завдань, нагромаджений досвід роботи з людьми, індивідуальні та колективні змагання, матеріальні та моральні заохочення тощо, – було взято у пострадянський період підприємства, разом з впровадженням новітніх технологій це дало позитивний результат.

Поряд з прогресом потужностей підприємства зростали і економіка, і кількість працівників. Сьогодні воно взмозі відремонтувати до 4 тис. вагонів на рік, технічно обслужити понад 20 тисяч вагонів. План поточного ремонту завжди сягає за позначку ста відсотків. Зайнято тут майже 350 залізничників, з яких ремонтом рухомого складу зайнято 211 чоловік. Це і ремонтники вагонів, і доглядачі, і слюсарі. Тут працюють цех колісних пар, конт­рольний пункт автогальм, цех з ремонту та виготовлення деталей, пункт поточного обслуговування з відчепленням вагонів, цехи з ремонту механічного та електричного устаткування.

Нинішня фінансово-економічна криза, не обминула і залізничників. Депо не стало винятком. Працювати вагонникам, звичайно, складно, проте вони на чолі з Володимиром Дем’яновичем Созанським шукають нові шляхи оптимізації коштів і мають позитив. А це дає змогу не просто утримувати досягнуті позиції, а розвиватися. Так, минулого року вагонне депо отримало сертифікат на право виконувати ремонт спеціалізованої колійної техніки, зокрема, для снігоприбирання. За цей час тут вже відремонтовано кілька десятків таких агрегатів.

Колектив часто-густо додає до виробничого потенціалу щось нове. Тут не кануло в Лету і раціоналізаторство, яке очолює досвідчений залізничник Михайло Володимирович Воскубойніков. До речі, його пропозиції вже почали відлік другого десятка, і всі вони мають економічну ефективність та спрямовані на полегшення найтрудомісткіших процесів ремонту.

Сьогодні залізничники мають роботу, яка гідно оплачується, адже середньомісячна зарплата тут складає понад 2 тисячі гривень. На високому рівні і соціальний захист працівників. У колективному договорі передбачені і охорона праці, і санаторно-курортне забезпечення, і різні виплати матеріальної допомоги, і заохочення, і медичне обслуговування тощо. Розповідаючи про суто профспілкові заходи, досвідчений голова профкому Володимир Григорович Колісник, а він виконання кожного пункту тримає під пильним контролем, наголошує, що без взаєморозуміння з адміністрацією не вдалося б досягти високих показників. А начальник вагонного депо Володимир Дем’янович Созанський всі питання постійно тримає в полі зору, завжди підтримує ініціативу профспілок, підказує, що необхідно зробити для поліпшення умов роботи та відпочинку вагонників. Адже залізниці він віддав сорок років і добре розуміється на розв’язанні багатьох її проблем.

До речі, на території депо, як і в кабінетах та цехах, затишно і ідеально чисто. Тут, як не дивно для нашого часу, діє Дошка пошани. Це перша Дошка пошани, яку я побачила за останні 20 років. На жаль, цей метод заохочення у нас призабутий, а у Котовську діє, та ще й як.

Приємно, що разом з цим працьовитим колективом урочисто відзначали 75-річчя керівництво Одеської залізниці, комітету профспілки, служби вагонного господарства, вагонних депо станцій Знам’янка, Помічна, Херсон та Т. Шевченка. Такими ж щедрими, як і побажання, були подарунки, серед яких комп’ютер для навчального класу, телевізор, відеопроектор, відеомагнітофон, мікрохвильова піч тощо.

Почесними грамотами та грошовими преміями від начальника залізниці за багаторічну плідну працю на залізничному транспорті, вагомий внесок у розвиток галузі та високий професіоналізм були відзначені 36 найкращих працівників депо і 6 ветеранів праці.

Святкова програма була репрезентована творчим колективом Загнітківського будинку культури.

Урочистості – це лише один аспект у спектрі життя вагонного депо, а вони тут провадяться не для галочки, а заради людей. Тож справедливо сказано, що справджується мудрість добрими справами.

* * *

Довідка:місто Котовськ – значний залізничний вузол трьох напрямків: Жмеринка, Первомайськ, Одеса. Його репрезентують 9 підприємств залізничного транспорту: локомотивне та вагонне депо, дистанція колії, дистанція сигналізації та зв’язку, дистанція енергопостачання, дистанція лісозахисних насаджень, станція Котовськ, БМЕУ-2, Котовська філія ВАТ «Міжрайонне промислове підприємство залізничного транспорту», на них працюють понад 4 тис. чоловік. Підприємства залізничного транспорту обслуговують близько 250 км головної колії та близько 150 км станційних колій, а також забезпечують енергопостачання та зв’язок на залізниці Одеської, Миколаївської та Вінницької областей.

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті