Коли пообіцяв губернатор…

Відрізок шляху, що з’єднує села Степанівка і Павлівка Розділь­нянського району вважався найпроблемнішим. Майже двадцять років жителі декількох районів Одещини відверто мучилися, долаючи цю смугу перешкод.

Ті злощасних 8 кілометрів викликали у водіїв та пасажирів масу невдоволення і критики на адресу всіх гілок влади. Особливо багато нарікань було серед пасажирів рейсових автобусів. Той, хто їхав до Одеси з Подільська, Окон, Захарівки та Великої Михайлівки і примудрився задрімати, обов’язково просинався при в’їзді до Роздільнянського району через розхитування маршрутки та скрегіт запчастин. І в автобусі щоразу вибухали негарні «побажання» чиновникам різного штибу.

Щоразу дивувалася, дивлячись через лобове скло, як водієві маршрутки чи легкового автомобіля вдається лавірувати серед величезних вибоїн. Автобуси і машини, потихеньку снуючи вперед, аж стогнали від навантаження на той чи інший бік, що виникало при проїзді через чергову яму. А коли в негоду цей відтинок дороги перетворювався на суцільну водойму – їхати відважувалися тільки ті водії, які добре знали де знаходяться найбільші вибоїни.

Тоді здавалося, що про дорогу державного значення Р-33, що з’єднує Вінницьку область, а також шість північних районів Одещини з морськими портами, забули всі на світі. Адже на численні звернення жителів і районних чиновників з проханням відремонтувати шлях до Одеси не реагував ніхто. Декілька років поспіль активісти Роздільнянщини перекривали рух транспорту в районі тунелю села Павлівка, вимагаючи термінового ремонту дороги. Але тодішні обласні чиновники обмежувалися тільки обіцянками. У кращому випадку на ділянці з’являлася техніка, яка грейдерувала покриття і підсипала щебенем найбільші ями. А людям радили потерпіти до весни, літа, осені, … Лише не вказували - якого року.

Торік у вересні активісти знову перекрили дорогу в районі тунелю села Павлівка. Вимога та ж сама: відремонтувати дорогу. Причому учасники акції одразу повідомили, що стоятимуть безстроково, до переможного кінця. Серйозно налаштовані домогтися уваги чиновників, вони не пропускали жоден транспорт. Водії змушені були шукати об’їзні шляхи, але й там на них чекали активісти, які категорично не пропускали вантажний транспорт. Тоді, у розпал масового вивезення вирощеного зерна у порти, ситуація була справді напруженою.

Акція з перекриття дороги у Роз­дільнянському районі тривала близько десяти днів. Мітингувальники облаштували польову кухню. Значну допомогу надавали роздільнянські підприємці, які привозили харчі та готові страви «на передову» цього справді грандіозного протесту. Усі об’єдналися навколо спільної мети і робили все можливе, щоб досягти конструктивного результату. 

На третій день акції до мітингувальників приїхав перший заступник голови Одеської облдержадміністрації Олександр Терещук разом з представником Служби автомобільних доріг в Одеській області. Вони вислухали обурених активістів і пообіцяли знайти кошти хоча б на ямковий ремонт. Та щось схоже люди вже чули не один раз, тож було вирішено стояти до тих пір поки не почнуться якісь реальні дії з боку влади.

Після цього до мітингувальників прибув голова облдержадміністрації Максим Степанов. Розмова з учасниками акції була доволі бурхливою. Адже зневіреним людям просто набридло слухати чергові обіцянки і прохання почекати наступного року, коли буде фінансування для ремонту дороги. І все ж очільник області знайшов слова та аргументи, в які повірили учасники акції. З часом вони розблокували проїзд транспорту і стали чекати обіцяного. Тоді ж, у вересні, найпроблемнішу ділянку траси державного значення зробили проїзною – на виділені обласною владою кошти прогрейдерували шлях та підсипали щебенем. Так і перезимували.

А з приходом весни жителів шести районів Одещини облетіла приємна новина: розпочався ремонт багатостраждальної траси Р-33! Як повідомив під час виїзду на місце проведення ремонту голова ОДА Максим Степанов, першою відновлюють саме ту ділянку довжиною вісім кілометрів, що проходить через села Степанівка та Павлівка Роздільнянського району. 

«Ми перебуваємо на одній з ділянок дороги Р-33, яку мешканці перекривали у вересні минулого року. З 2006 року їм щось обіцяли і ніколи ці обіцянки не виконували. Торік у нас була важка розмова, я пояснював, що за моєї каденції на посаді голови ОДА ми розробили проект на ремонт ділянки, а розпочати його зможемо тільки навесні 2019-го. І вже сьогодні люди повірили, що коли влада щось обіцяє, то воно має виконуватися і виконується», – підкреслив Максим Степанов.

Очільник регіону також додав, що вартість комплексного ремонту цієї ділянки сягає майже 187 мільйонів гривень. Кошти вже частково надійшли за рахунок митного експерименту. Ремонті роботи почалися з проведення геодезичної розвідки, фрезерування і демонтажу старого покриття, розбивки і планування узбіч.

Протягом 2017-2018 років було розроблено проекти на ремонт десяти найбільш зруйнованих ділянок траси Р-33. Мова йде про майже 112 кілометрів, ремонт яких буде коштувати понад 2 мільярди гривень.

Що ж, жителі Роздільнянського району можуть полегшено зіт­хнути. Аналізуючи стан дорожнього покриття Р-33, що веде на північ Одещини, можна не перейматися за трасу в межах Великомихайлівського району – вона практично завжди в дуже хорошому стані. Сусідній Захарівський район не може похвалитися якістю дороги державного значення. Бо, наприклад, дістатися навіть до Подільська – величезна проблема. Не кажучи вже про сполучення з Вінницькою областю…

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті