Лиманське «Ставлять на крило»

Буваючиужевпострадянськічасиувідрядженняхз-поміжіншихуБолградському, Арцизькому, РоздільнянськомутаІванівськомурайонах, спілкуючисьзїхнімикерівниками, постійноцікавивсядолямиколишніхвійськовихаеродромів, тризкотрих(ізп’яти) були, начаспроголошенняУкраїноюнезалежності, першокласнимиавіаційнимикомплексами. Навітьпісляпереведеннявіншімісцядислокаціїчирозформуванняпідрозділіввійськово-транспортної, винищувальної(ускладіППО) таштурмовоїавіації, котрібазувалисявЖовтневому, Арцизі-2 іЛиманському, тутлишилисясправжніпрофесіонали, щопідтримувалиуналежномустанізлітно-посадочнісмуги(доречі, всепогодні, здатніприймативденьівночісуднабудь-якогокласу: відлегкомоторнихдонадважкихтурбогвинтовихітурбореактивних, яквітчизняного, такіросійського, американського, західноєвропейськоговиробництва), навігаційнісистеми, іншіоб’єкти, інфраструктури.

На превеликий жаль, ейфорійний трагізм, котрий породив макроекономічну недалекоглядність і невміння розпорядитися тим, що вже було дадено, замінивши прагматичний підхід до справи видовищним популізмом, не обминув і згадувані аеродроми. Поволі, але затято, розкрадалися плити злітно-посадочних смуг та руліжок, обладнання, руйнувалися будівлі у Раухівці, Буялику, Арцизі-2, Жовтневому (Болграді). Між іншими, про це не раз писали наші власні кореспонденти у районах.

По-різному можна пояснювати факт зникнення чотирьох аеродромів із п’яти. Скажімо, по-філософськи. Час, мовляв, нині такий, що вони лишилися незапитаними.

Хоча з подібною думкою категорично не згодні двісті працівників аеродромних служб, які стали орендарями колишнього військового аеродрому у Лиманському та виконувач обов’язків голови Роздільнянської райдержадміністрації Фелікс Сігал.

– Завдячуючи цим людям, ми єдині в області, кому вдалося зберегти і підтримувати у нормальному робочому стані цей першокласний колишній військовий об’єкт, – говорить Фелікс Володимирович.

Власне, свідченням цього стали міжнародні транзитні вантажні рейси, котрі періодично тут приймають і відправляють. Більше того, орендарі разом з районними владними структурами, наполегливо шукали інвесторів, здатних на подальше впорядкування, тепер уже говоритимемо, аеропорту. І, слід віддати їм належне, знайшли одного з вітчизняних авіаперевізників. Серйозно зацікавлені Лиманським й "Австрійські авіалінії". Особливо у перспективі "Євро-2012". І невелика біда, що Одещина не увійшла до складу регіонів, котрі безпосередньо прийматимуть чемпіонат. Під час підготовки та в ході проведення європейської футбольної фієсти в Україну спрямовуватиметься чимало різноманітних експортних вантажів. В тім числі й авіаційними шляхами до структури котрих видається цілком можливим задіяти аеропорт. Зростуть і пасажиропотоки з Малоазійського, Балканського, Апеннінського та Піренейського напрямків.

– Я переконаний: у Лиманського є перспектива, – продовжує керівник районного органу виконавчої влади. – Адже на сьогодні підготовлено все необхідне для викупу підприємства спільно орендарями, українськими та австрійськими інвесторами. Процес дещо уповільнила світова фінансово-економічна криза. Ситуацію з викупом підприємства прояснять переговори сторін, що мають пройти найближчим часом. Вочевидь, мова йтиме про остаточне оформлення справи на початку наступного року. Лиманське – це перспектива Роздільнянського району. Серйозна перспектива, – веде далі Фелікс Сігал. – Адже, крім Одеси та Ізмаїла, аеропортів у регіоні немає. Також вони відсутні у прикордонні сусідніх Молдови та Румунії. Навіть Кишинів не може приймати всі ті типи повітряних суден, котрі здатні приймати у нас. Для цього маємо зареєстрований міжнародний пункт пропуску з відповідним прикордонним і митним контролем.

Крім того, на думку виконувача обов’язків голови райдержадміністрації, аеропорт Лиманське може стати невід'ємною складовою міжнародних транспортних коридорів, що пролягають територією Одещини. Адже поруч – автомагістраль, котра через Кучургани з’єднує Україну з Молдовою, а далі – з Румунією, Болгарією, іншими балканськими країнами, Туреччиною та Грецією. Теж саме можна сказати про залізничні шляхи, що проходять через станції Роздільна і Кучургани. Тут же – автомобільна розв'язка з виходом на автотрасу Одеса – Київ. Отже, аеропорт може обслуговувати транзитні, внутрішні і міжнародні вантажні та пасажирські авіаперевезення. Хоча, звичайно, не все одразу. Як вважає Ф. Сігал, для початку порт слід задіяти у вантажному варіанті. Для цього вже сьогодні є все необхідне. Зокрема, митні склади. Це сприятиме появі обігових та вільних коштів, що дасть можливість зайнятись облаштуванням пасажирської складової: спорудженням приміщень аеровокзалу, готелю, закладів громадського харчування, вирішенням питання доставки пасажирів до найближчих міст. (Роздільної, Одеси, Миколаєва, Тирасполя, Дубоссар. Кишинева і т.д.). Звичайно, впорядковуватимуться (тут долучиться районна влада і депутатський корпус) такі крупні населені пункти, як Лиманське і Кучургани. Зокрема, Кабінетом Міністрів України сьогодні серйозно ставиться питання будівництва у цьому районі акумулюючої електростанції потужністю 750 кіловольт, що сприятиме зміцненню енергетичної безпеки України. Вона буде покликана накопичувати електроенергію, котра надходитиме з Південноукраїнської атомної станції, а далі, через фідерні системи, подаватиме струм у бік Котовська, Одеси і на південно-західний напрямок області. Тобто, створиться можливість повністю уникнути залежності щодо електропостачання від Молдавської ДРЕС, котра, хоч і знаходиться поруч, за кілька кілометрів, але на території сусідньої держави. Для нашої країни – це вирішення доволі серйозної проблеми, а для Роздільнянського району нова акумулюючи електростанція, власне як і весь Лимансько-Кучурганський промислово-транспортний вузол – це нові робочі місця.

Выпуск: 

Схожі статті