Першокласна станція Ксенієве

За результатами минулого року станція Ксенієве увійшла до п’ятірки лідерів, які обробляють майже 65 % зернових вантажів. Нині тут щодоби вивантажують понад сотню вагонів, а були часи, коли в середньому обробляли … один вагон. Що  ж стало основою змін на краще?

Козир - Одеса «під боком»

Розташована за 30 км від Одеси, в межах території Чорноморської міськради та Овідіопольстького району, станція Ксенієве за свою 92-річну історію переживала різні часи. В залежності від обсягів вантажної роботи мала відповідні  види класності: п’ятий, четвертий, третій… Торік структурному підрозділу присвоєно перший клас, замість дільничної вона стала вантажною.

Своїм  розвитком та статусом Ксенієвє багато в чому завдячує партнерам, які задля виробничих потреб років  дванадцять тому почали  інвестувати в будівництво перших двох під’їзних колій. Головним козирем у співпраці з приватними підприємцями для залізничників стала наближеність станції  до обласного центру. Від Ксенієвого до одеських морських портів  рукою подати. Крім того, станція, на відміну від затиснутих в межах міста станцій Одеса-Порт та Чорноморськ-Порт, має простір для подальшого розвитку. 

Приватні підприємці фінансували не лише будівництво колій, а й  спорудження шляхопроводу, розташованого неподалік станції Ксенієвє (в місці перетину  автомобільної траси Одеса–Чорноморськ в районі Поромної переправи). Введений 2016 року в експлуатацію об’єкт  розвантажив транспортні потоки. Автомобілі почали вільно курсувати шляхопроводом, а залізничні потяги отримали можливість безперешкодно просувати  вантажі автономними під’їзними коліями від станції до своїх підприємств.   

Можна сказати: унікальна

Станцію Ксенієве восьмий рік поспіль очолює Евген Зубко. Ця людина в кращому розумінні слова «тертий калач». За  понад двадцять років на залізничному транспорті набув досвіду, працюючи на  різних посадах на станціях Одеса-Порт, Одеса-Пересип, Білгород-Дністровський… Євген Ігоревич називає  підприємство унікальним. Непересічність в тому, що це єдина в Україні першокласна станція, виробничий процес якої  щозміни забезпечують  всього чотири працівники: чергова по станції, сигналіст та два  комерційні агенти. Нагадаємо, що тут щодоби обробляють від 50  до 285 вагонів.  Маневрових засобів та складачів вагонів  немає. Всі тепловози, задіяні  у виробничому процесі, належать  приватним підприємствам.  І в цьому також унікальність структурного підрозділу. Тож очільник станції позбавлений клопотів, пов’язаних з обслуговуванням тепловозів, подачею та прибиранням вагонів, турботами про машиністів та складачів, зосереджений на підборі кадрів, консолідації колективу, вирішенні соціальних питань, пошуку нових партнерів…

Штат укомплектований стовідсотково.  В колективі - двадцять п’ять працівників. Чимало прийшли із приватних структур (переважно  сільськогосподарських та торговельних), їх привабили в залізничній галузі змінний графік роботи, своєчасна прозора зарплатня та гарантовані Колективним договором соціальні пільги.

Частину працівників (агента комерційного та двох сигналістів) утримують партнери. Подібні «компроміси» допомагають залізниці заощаджувати фонд заробітної платні. 

 Нині в  колективі заочно навчаються дві чергові по станції та два сигналісти. На час сесії працівників   заміняють … працівники станції. В тому числі й заступник начальника станції  з оперативної роботи  Тимофій Субота, який може  виконувати функції чергового по станції. 

На колії розвитку

Довгий час побутові умови станції Ксенієве були далекими від прийнятних у сучасному розумінні. Воду залізничники  набирали в криниці, «зручності» -  на вулиці. Нині, завдяки старанням головного ревізора з безпеки руху поїздів і автотранспорту Рудольфа Мелкумяна та першого заступника директора регіональної філії «Одеська залізниця» Романа Мякішева  в приміщенні станції  облаштовано водопровід, бойлер  та теплий туалет. Робочі кабінети працівників обладнані кондиціонерами. Придбали два холодильники, два електрочайники, дві мікрохвильові печі тощо.

Проте зовнішній вигляд робочих кабінетів далеко не ідеальний. Зведені в 70-х роках минулого століття будівлі не знали капітального ремонту, лише  косметичний. Старі батареї «гармошки» ледь гріють. 

Ще вісім років тому працівники станції отримували в середньому 2,5 тис. грн. Наразі зарплата ксеніївських залізничників складає близько 7  тис. грн. Деякі працівники, наприклад, сигналісти, отримують чистими 5 тис. 200 грн. Звісно, такою зарплатою важко утримувати людей, хоча мікроклімат в колективі хороший.  Проте немає гарантії, що навчених, кваліфікованих залізничників не заманять довгою гривнею інші структури.

Наразі до станції Ксенієво ведуть під’їдні колії чотирьох підприємств- компаньйонів. Кожен з них: ТОВ «ІЗТ» (Іллічівський зерновий термінал), ІСРЗ (судноремонтний завод), ІЗЗБК (завод залізобетонних конструкцій), Хай-Рай-Констракшнз Холдинг забезпечує  станцію вантажами. Більша частина з них – зернові, решта - будівельні матеріали (щебінь, пісок, цемент). До речі, ТОВ «ІЗТ» має потужну переробну спроможність і здатне обробляти щодоби 285 вагонів. Втім, партнери не збираються ставити крапку в розвитку своїх потужностей. Так, ТОВ «ІЗТ» займається реконструкцією потужностей, що дасть змогу зберігати одночасно  250 тис. тонн зерна. Зерновий корпус споруджує на своїй території судноремонтний завод.

До збудованих під’їзних колій, які найближчим часом мають передати на баланс залізниці, партнери запланували в поточному році ще дві приймально-відправочні колії. А всього мають спорудити шість.  Цей  приклад співпраці державної та приватних структур забезпечує розвиток станції і добробут підприємствам-партнерам, які вкладають кошти в розбудову колій.

На знімку: начальник станції Ксенієво Євген Зубко

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті