Людина - у пріоритеті

Ще на початку року голова Одеської ОДА Максим Степанов визнав пріоритетом ремонт доріг Одещини. Зокрема, в області останнім часом відремонтовано 450 кілометрів доріг, у тому числі торік - 190. Для боротьби з перевантаженими авто, які руйнують нове покриття, закуплено шість пересувних габаритно-вагових комплексів. Загалом же розвиток інфраструктури регіону стосується дуже багатьох галузей. Це, перш за все - транспорт, зв’язок, житлово-комунальне господарство, освіта, медицина і туризм, соціальне забезпечення, культура. Кожній з них є своє місце у стратегічному плані розвитку Одещини на три найближчі роки.

Стратегічне бачення розвитку Одеської області на 2019 - 2021 роки, перспективні плани та інфраструктурні проекти обговорювали учасники першого засідання Ради регіонального розвитку ще в листопаді минулого року. До складу ради увійшли керівники облдержадміністрації, Одеської облради, депутати усіх рівнів, керівники ОТГ, голови РДА, мери міст і громадські діячі. На думку губернатора Максима Степанова, Рада регіонального розвитку – «це можливість аналізу ефективності кожного керівника і зріз стартової ситуації з урахуванням специфіки кожної території». Друге засідання цієї фундації відбулося вже на початку березня. Саме тут  було  підписно Закон про оголошення природних територій Куяльницького лиману курортом державного значення. І це не єдине зрушення, яке можна записати до активу влади.

«Стосовно програми розвитку інфраструктури, очевидно, що величезну роль у її реалізації зіграло наповнення її грішми. – каже депутат Одеської обласної ради Олександр Остапенко. - А кошти з’явилися внаслідок децентралізації. Це стосується не тільки громад, а й обласного бюджету. У багатьох напрямках сталися зрушення, яких не було десятиліттями». Серед актуальних завдань на цей рік Олександр Остапенко називає будівництво та реконструкція автомобільних доріг області, підвищення обсягів транспортних перевезень і отримання за цей рахунок додаткових доходів до бюджетів регіону та України в цілому.

Логістика, на думку депутата облради, має стати локомотивом розвитку регіону: «Через нас пролягають 5 міжнародних транспортних коридорів, у нас є море. Скоро з’явиться нова сучасна злітно-посадкова смуга… Ми повинні стати домінантою, логістичним центром з перевалки значної частки експорту та імпорту. Подолано системні проблеми, і є сподівання, що реалізація цього проекту буде успішною. Візьміть побудовану дорогу Одеса-Рені. Це магістральний шлях, який виводить нас у Європу, відкриває нові перспективи». Розширення причальних баз, поглиблення каналів портів у Південному, Одесі, Чорноморську, вважає Олександр Остапенко, дозволять збільшити контейнерні перевезення. Він каже, що наразі не дуже тішить перевалка зерна та олії, хоча, на відміну від зерна, олія - це вже якийсь ступінь переробки, і там є додана вартість.

 «Пріоритет, який виписаний у стратегії, але поки ще погано реалізується, це - агропереробка. Нам треба зосередитися на переробці того, що ми вирощуємо на полях, та експортувати якомога більше готової продукції», - впевнений Олександр Остапенко.

Одне з ключових питань розвитку транспортної інфраструктури - продовження реконструкції Міжнародного аеропорту «Одеса», ремонт і модернізація рухомого складу Одеської залізниці, реконструкція залізничних станцій, у тому числі в портах області. Пріоритет одеських залізничників - розвиток контейнерних перевезень з морських портів.

Нова стара платформа

До речі, саме зараз залізничники завершують реконструкцію високої пасажирської платформи станції Одеса-Застава ІІ парної колії, яка розпочалася восени минулого року. Повністю демонтоване залізобетонне покриття та фундамент пасажирської платформи довжиною 282 м. 

Платформу облаштовують тротуарною плиткою, завершується повний ремонт павільйону. Також встановлюється нове огородження платформи, зовсім скоро з’являться лавки та урни для сміття, нові таблички з підписом «Зупинка першого вагона», назвою станції — усе це виготовлено спеціалістами дорожніх механічних майстерень.

Для осіб з обмеженими фізичними можливостями платформу обладнають пандусами з поручнями, також буде встановлене нове освітлення, облаштують прилеглу територію тощо.

 Порти, термінали, вантажі… 

Значна частина транспортно-інфраструктурних проектів, визначених у «Програмі соціально-економічного та культурного розвитку Одеської області на 2019 рік» стосується розвитку портів регіону.

 Зокрема в Одеському морському порту продовжать розширювати контейнерний термінал на Карантинному молу. Цей проект реалізують спільно ДП «Адміністрація морських портів України» та «дочка» німецької компанії HHLA «Контейнерний термінал Одеса». Термінал планує перевалювати різноманітні вантажі, наприклад, рослинне масло. У порту, також споруджують причал № 1-з на Андросовському молу, для обробітку генеральних вантажів, як частину реалізації інвестиційного проекту зернового перевантажувального комплексу компаній «Louis Dreyfus» і ТОВ «Бруклін-Київ».

 У Чорноморську планують поглиблення дна на підхідному каналі до порту, а також в операційній акваторії першого ковша Сухого Лиману. Вони будуть реалізовуватися спільними зусиллями ДП «АМПУ» та Управлінням транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА. Також заплановано продовження робіт з будівництва автомобільного мостового переходу через Сухий лиман біля села Малодолинське на автомобільній дорозі Одеса - Чорноморськ. Цей проект спільно реалізують Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА та Чорноморська міська рада.

Дошкільні заклади, фізкультура, соціальний захист

Мережа дошкільних виховних закладів збільшилась майже на два десятки за три роки. Перевантаження груп дітьми у середньому по області становить 107 дітей на 100 місць. 

Значно перевантажені групи дітьми у міських закладах дошкільної освіти. Минулого року з’явилося понад півтори тисячі додаткових місць, відкрито 2 нових сучасних заклади дошкільної освіти у реконструйованих пристосованих приміщеннях сіл Фонтанка та Шомполи Лиманського району. Також відновлено діяльність 2 закладів дошкільної освіти у м. Одесі та відкрито 7 дошкільних відділень у складі закладів загальної середньої освіти Березівського (3), Роздільнянського (2 заклади), Савранського та Ширяївського районів.

Будуються нові дитсадки у Овідіо­польському, Тарутинському та Біляївському районах, реконструюють приміщення для дошкільних відділень у складі закладів загальної середньої освіти у Лиманському, Роздільнянському, Березівському районах та Куяль­ницькій ОТГ.

В області діє 38 закладів фізичної культури і спорту. Кількість дітей та підлітків, залучених до систематичних занять у дитячо-юнацьких спортивних школах, становить 17,4 тис. Упродовж минулого року відбулося майже півсотні спортивно-масових заходів за участі 212 600 дітей. 

Дорогу - тролейбусам і велосипедам

А що в обласному центрі? Тут суттєво поліпшити міське середовище має програма розвитку міського електротранспорту Одеси на 2019 - 21 роки. За три роки в Одесі має з’явитися 67 нових трамваїв, 14 електробусів. Загальна сума фінансування КП «Одесміськелектротранс» - 3,61 мільярда гривень. Фінанси надійдуть з міського бюджету, кредитів міжнародних фінансових організацій, а також власні кошти КП «Одесміськелектротранс». Цього року на розвиток електротранспорту в Одесі запланували 816,46 млн. грн., у 2020 - 1,396 млрд, а в 2021 - 1,405 млрд грн.

 Основою програми є реконструкція інфраструктури та закупівля нового рухомого складу для магістрального трамвайного маршруту «Північ - Південь».  

Міський голова Геннадій Тру­ханов заявив, що нова транспортна стратегія має свої пріоритети – «пішохід, велосипедист, громадський транспорт». Це, власне, відповідає світовій тенденції: на автодорогах і вулицях мегаполісів приватний транспорт поступається громадському, а простір належить не машинам, а пішоходам.

 Бо так людям – зручніше.

Довідка «ОВ». Що торік відремонтували в області?

(За звітом Одеської ОДА)

Біляївський район. 10 об’єктів на загальну суму 6066,00 тис грн (села Мирне, Широка Балка, Великий Дальник, Нова Ковалівка, Вигода, Дачне, Секретарівка, Кагарлик, Нерубайське, Прото­попівка). 

Миколаївський район. На ремонт приміщень 2-х бібліотек та 4-х клубних закладів було витрачено 1200 тис грн. 

Любашівський район. На капітальний ремонт сільського будинку культури с. Гвоздавка Перша та центральної районної бібліотеки витрачено 1641,7 тис грн.

Кілійський район. Відре­монтовано два сільських будинки культури у Приморському та Приозерному.

Березівський район. Капі­тальний ремонт Березівської дитячої музичної школи та будинку культури с. Шевченкове - 2281,0 тис. грн. 

По 1500 тис. грн. було витрачено на ремонт Овідіопольської районної центральної бібліотеки, Іванівського та Ананьївського районних будинків культури. Ремонт Роздільнянської районної центральної бібліотеки обійшовся у 171,6 тис грн.

У місті Ізмаїл відремонтували Палац культури ім. Т.Г.Шевченка за 1095,6 тис. грн.

Ізмаїльській дитячій школі мистецтв ім. С.О.Малаховського виділили 168,7 тис грн; 

Балтська ОТГ провела капітальний ремонт будинку культури села Обжила (459,7 тис грн.)

Куяльницька ОТГ Подільського району капітально відремонтувала будинок культури села Бочманівка та районний центр культури та дозвілля - 1795 тис. грн.

 

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті