Пенсія – в один дотик

Є цікава новина: до кінця року усі, кому належить за віком, зможуть оформити пенсію та замовити посвідчення, не оббиваючи пороги установ, а через веб-портал Пенсійного фонду України. Надсилаєте відповідні документи в електронному вигляді, а далі за визначеною процедурою все буде зроблено без вашої участі, без зайвих клопотів все обраховано і призначено пенсію. Звичайно, якщо у вас є електронний цифровий підпис. І ви зареєструвались на веб-пррталі ПФУ.

Про це та інше стало відомо під час робочої зустрічі керівного складу головних управлінь ПФУ Запорізької, Херсонської, Миколаївської та Одеської областей під назвою «Запровадження нових сервісів веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України».  

Слід зазначити, що веб-портал як такий було створено порівняно недавно - у 2013 році. І за  короткий  термін він став справді значним ресурсом, що «опікується» справами і пенсіонерів, і усіх працюючих громадян країни. Про шлях його становлення, розвитку і послуги, які він пропонує, ґрунтовно розповіли заступник Голови правління Пенсійного фонду України Владислав Машкін і начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України в Одеській області Ірина Чернявська.

- За допомогою сучасних електронних сервісів ми можемо спростити та покращити обслуговування наших клієнтів, - каже Владислав Машкін, -  мова йде про максимальне переведення процесу обслуговування в мережу інтернет. Для того, щоб одержати довідку, дізнатись розмір пенсії та встановити, платить роботодавець внески чи ні - достатньо зареєструватись на веб-порталі. Таким чином, не виходячи з дому, можна отримати всю необхідну інформацію.

Але ж проблема в тому, що далеко не всі пенсіонери «дружать» з інтернетом. Через те перевести обслуговування в електронний режим зовсім не означає - скасувати традиційний, звичний для людей літнього віку, котрі «звикли до паперів».  Щоправда, як зазначалося, систему районних управлінь ПФ замінено на систему сервісних центрів. В Україні створено понад тисячу віддалених робочих місць в селах, територіальних громадах. Отака оптимізована інфраструктура ліпше дає можливість доступу людям до послуг ПФУ. Якщо ж замовник послуг не хоче скористатись особистим відвідуванням установи, він може одержати повний спектр пенсійних послуг через електронний зв’язок.

Звичайно, далеко не кожен отак відразу зможе розібратись на веб-порталі, як ресурс працює, але проблеми особливої нема: тут-таки викладено демонстраційні навчальні відеоролики, та й спеціалісти допоможуть, підкажуть. І тоді до будь-якої потрібної інформації, як кажуть, рукою подати.

На прес-конференції, проведеній під час робочої зустрічі, відбулась презентація сервісів веб-порталу електронних послуг, яку добре провела Ірина Чернявська.

Якщо коротко, то можна сказати так. Пенсіонери зможуть побачити свій розмір пенсії, складові пенсійної виплати. А працюючі зможуть дізнатись, який дохід отримано, розмір сплачених страхових внесків роботодавцем. Користувач веб-порталу може налаштувати безкоштовний сервіс СМС-інформування, який дозволить щомісячно безкоштовно отримувати короткі повідомлення. Для застрахованих осіб: чи зараховано підприємством єдиний соціальний внесок, інформацію про особистий трудовий стаж. Для пенсіонерів: про результати розгляду звернення за призначенням чи перерахунком пенсії тощо. Для  застрахованих осіб є можливість одержувати дистанційно в електронному вигляді документи.

Портал постійно вдосконалюється і розвивається.

 ПФУ відповідно до законодавства веде державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування. Це найактуальніша, найпотужніша і найбільша база про громадян, яка сьогодні є в країні. Це понад сорок мільйонів облікових карток. Починаючи з 2000 року вся інформація про стаж, про заробітну плату, про внески  накопичується в електронному вигляді. Це означає, що ПФУ має інформацію за останні 19 років для призначення пенсій, що не потребує «паперового» підтвердження. Страховий стаж підтверджується за даними персоніфікованого обліку, починаючи з 2004 року. За це період вже не потрібна ані трудова книжка, ані будь-які довідки. Все це є в інформаційних системах ПФУ. На базі цих інформаційних систем і створені сервіси. Відтак веб-портал - це справді справа всіх і кожного, як кажуть, від піонерів до пенсіонерів. Треба лише замовити ЕЦП, зареєструватись, зайти до свого особистого кабінету - і користуватись. Через особистий кабінет можна подати електронне звернення до Пенсійного фонду, записатись на прийом.

Пенсійний фонд України створив кабінет страхувальника, через який можна перевірити інформацію про подання звітності, бачити повну інформацію стосовно сплати підприємством та фізичними особами-підприємцями єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості з цього виду платежу до Фонду. Окрім того, через кабінет страхувальника можна отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника.

Відео про те, як користуватись особистим кабінетом, отримувати онлайн-довідки та замовити послугу СМС-інформування можна переглянути на офіційному веб-ресурсі ]]>www.pfu.gov.ua]]> у розділі «Інструкції».

Район: 
Выпуск: 

Схожі статті