Висококласні уроки Нової школи

У Ізмаїлі наприкінці навчального року відбувся науково-практичний семінар «Нова українська школа: проблеми адаптації». Семінар провели на базі спеціалізованої загальноосвітньої школи № 1 І-ІІІ ступенів імені О. Суворова з поглибленим вивченням англійської мови, яку очолює директор Діана Дудченко. А організатором виступив Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України (ІОД НАПН України), з яким перша школа має тісні робочі взаємини. Педагоги обговорили проблеми, пов’язані з навчанням, вихованням і розвитком першачків – саме вони опановували шкільні премудрості за новою програмою, що має забезпечити успішну адаптацію на первинному етапі навчання. Науковий керівник експериментальної діяльності майданчика, провідний науковий співробітник ІОД НАПН України Лідія Ткаченко доповіла про методологічні основи супроводу адаптації першокласників. А вчителі початкової ланки Олена Осадча, Алла Чернявська, Вікторія Конькова, Людмила Чернявська, Наталія Кутас, шкільний психолог Олександр Єні, заступник директора Олена Проценко представили практичні напрацювання, спостереження й найкращий методичний досвід. Висновки оптимістичні: і вчителі, й учні з честю пройшли випробування першого року реформування, переважна кількість першокласників успішно адаптувалася до навчання, виявляє високі показники креативності, комунікативності, творчих здібностей, бажання й готовність навчатися. Семінар виявився актуальним і цікавим – його учасниками стали й учителі прилеглих сіл. Треба сказати, що в умовах реформи бездоганно спрацювали управлінські структури міста – початкову ланку забезпечено всім необхідним для роботи в нових умовах. Хоча є, звісно, і складнощі. Учителі різних шкіл зауважують, що по-новому організована діяльність класоводів й учнів потребує порівняно більших площ, меншої наповненості класів, активнішої участі батьків тощо. А поки що вже досвідчені вчителі проводять майстер-класи для тих, кому вести шестирічок наступного навчального року. Справа ж науковців – удосконалювати методики й технології, долучаючи до експериментальної діяльності небайдужих й ініціативних практиків. Нагадаємо, реформа загальної середньої освіти за Концепцією «Нова українська школа» – продовження системних змін в освіті, розпочатих у 2000-х міністром освіти і науки Василем Кременем. Підґрунтям освітніх змін є філософія дитино- і людиноцентризму, основними ідеями якої є наближення освітньої діяльності до потреб дитини, її обдарувань і уподобань.

Фото ІОД НАПН України

 

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті