Газовий ажіотаж по-ізмаїльськи

У грудні минулого року у мене виникла потреба замінити розрахункову книжку з оплати за природний газ. Однак це виявилося не такою вже й простою процедурою. 

Кілька візитів до абонентського відділу Ізмаїльського управління експлуатації газового господарства просто закінчувалися нічим. Зізнаюся, відлякували не тільки розміри живої черги (щоразу від 50 до 100 чоловік), але й повільність у обслуговуванні відвідувачів. Напружував також той факт, що через невеликі розміри зали абонвідділу частина черги змушена була коротати час у дворі, що, як ви самі розумієте, взимку не так уже й комфортно. Однак коли без нової розрахункової книжки вже було не обійтися, я твердо вирішив, що, якщо буде потрібно, то витрачу навіть цілий день, але «газовий Карфаген» візьму. А заразом і вгамую свою журналістську цікавість: які ж справжні причини таких великих черг?

Оскільки мій візит до Ізмаїльського управління газового господарства збігся з обідньою перервою, то у дворі перед абонвідділом я застав знайому картину: там мерзли кілька десятків чоловік (більша частина – пенсійного віку). На час відкриття абонвідділу до входу підтягнулися нові люди, і таким чином черга звично стала налічувати понад півсотню відвідувачів.

Виявилося, що в залі абонентів обслуговують п’ять операторів (що чимало). Однак, як правило, на одного клієнта витрачалося до півгодини часу. З розмов у черзі, яка часом була більше схожа на тисняву, а також із численних бесід операторів зі споживачами, я зрозумів, що основна проблема – необхідність додаткової роз’яснювальної роботи із приводу того, як і коли платити за газ за новими тарифами. Мої припущення підтвердила й начальник абонвідділу Валентина Райлян:

– Так, справді, з початком опалювального сезону громадяни стали частіше звертатися по інформацію, як платити за газ за субсидіями. Це й викликає такі великі черги. Хоча, на мій погляд, якби роз’яснювальна робота проводилася на належному рівні в міськвідділі соцзабезпечення, де й ухвалюють рішення щодо субсидій, то такого скупчення людей у нас можна було б уникнути.

Також Валентина Райлян відзначила, що якщо абонент хоче зафіксувати показання газового лічильника на кінець місяця, то він може заощадити свій час і не відстоювати довгі черги, просто повідомивши дані по телефону до абонвідділу. А щоб не допустити плутанини в розрахунках, показання лічильника в обов’язковому порядку треба знімати наприкінці кожного місяця й оплачувати рахунки не пізніше 10-го числа наступного.

Як пояснила начальник абонвідділу, є поки що й деякі проблеми з процедурою одержання нових розрахункових книжок.

– З 1 липня 2015 року ми укладаємо з користувачами нові договори, – розповіла 

В. Райлян. – Згідно з ними, щоб оформити нову або замінити стару розрахункову газову книжку, необхідно надати не тільки стару книжку, але й домову книгу, техпаспорт на житло, паспорт і ідентифікаційний код. От із наявністю всієї цієї документації у людей, як правило, і виникають проблеми. І це також дає додаткове навантаження на зимову чергу. Але в цьому разі це скоріше робочі питання й у перспективі їх, слід сподіватися, буде знято з порядку денного.

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті