Електронні шати для державної казни

У Державній казначейській службі України щойно  впроваджено  автоматизовану систему «Є-звітність». Мова йде про формування з 01.07.2018 року безпаперової звітності для всіх учасників бюджетного процесу – клієнтів, розпорядників та одержувачів бюджетних коштів і Казначейства.

Про це повідомила голова Державної казначейської служби України Тетяна Слюз, котра в рамках робочої поїздки по Одеській області провела розширену колегію за підсумками семи місяців поточного року. В колегії взяли участь представники центрального апарату,  усі керівники обласних органів, а в режимі відеоконференції до ділової зустрічі долучилося десять тисяч казначеїв України.

Як зазначалося, над реформою щодо впровадження електронної звітності працювали два роки. Треба було видозмінити увесь програмний продукт, і тепер кожному клієнту, починаючи від сільської ради і завершуючи будь-яким міністерством, набагато легше буде подавати звітність. Документи йтимуть в електронному вигляді, а їх дублювання на папері скасовується.

Запровадженню нової системи передував тестовий режим на базі кількох областей. Проблемні питання, головним чином по звітності, обговорювались на нарадах, було проаналізовано  кожен момент, кожну деталь нової електронної моделі. До обговорення залучено усіх – і клієнтів, і фахівців центрального апарату. Так би мовити, нову модернову «безпаперову одіж» ладнали всі, причетні до справи. У першому півріччі нинішнього року випробували подачу документів через «електронний кабінет». Висновки – позитивні. Фактично вісімдесят відсотків документів в електронному вигляді вже є – вони модифікуються з вже поданих раніше клієнтами пакетів платіжних документів. Залишається зафіксувати в «електронному кабінеті» лише нову інформацію, частка якої в загальному складає не більше двадцяти відсотків.

   Друга тема порядку денного колегії – централізована модель виконання дохідної частини бюджету, а конкретніше – перехід з 01.07.2018 року на централізацію дохідної частини місцевих бюджетів. З 2 липня вся країна перейшла на  єдиний рахунок, тобто єдиний МФО виключно центрального апарату казначейства. Це дуже зручно з точки зору управління фінансовою звітністю. Бо, як наголосила Тетяна Слюз, «ми в он-лайн режимі в будь-який час можемо побачити, хто заплатив будь-який податок на території України».

   Раніше, коли зарахування відбувалися по двадцяти п’яти територіальних органах, лише наступного дня, після завершення операційного, можна було бачити, хто за що заплатив. Відтак, якість управління, безумовно, підвищиться. Нині триває перехідний період: до 11 вересня діятимуть і старі рахунки. Це стосується усіх платників – і юридичних, і фізичних осіб.

   Третє питання порядку денного  – модифікація управління коштами, котрі обліковуються на Єдиному казначейському рахунку. Це теж важлива реформа, але її названо внутрішньою реформою Казначейства. Вона необхідна для оперативності проведення платежів.

А четверте питання – протипожежна безпека. В зв’язку з цим було згадано трагічний випадок в таборі «Вікторія», котрий трапився минулого літа. Серед інших там також відпочивали діти працівників Казначейства з Донеччини і Луганщини.

  Треба  сказати, що нинішня ділова зустріч була продуктивною і «гаряче дискусійною», і завершилась пізніше запланованого майже на дві години. Виступили майже всі керівники територіальних органів. Особливо «палким» виявилося питання про виконання платіжних документів по поверненню судового збору. І не менш гарячим стало обговорення теми відносно функціонування системи «Клієнт казначейства – Казначейство».

Як керівник Державної казначейської служби України  оцінює роботу Головного управління ДКСУ в Одеській області?

– Одесити працюють ритмічно, зауважень немає, і хотілось би, аби так було надалі, – говорить Тетяна Слюз.

– Чи була продуктивною нинішня зустріч?

– Безперечно! І нинішня, і попередні – то багато корисної інформації і цінний досвід. Окрім того, постійний контакт з розпорядниками і одержувачами бюджетних коштів дає позитивний ефект. В цілому територіальні органи Казначейства працюють добре, але й в них виникає чимало проблем. Тим паче в період реформеного сьогодення. Визначення «вузьких місць», «камінців на шляху», хибних ситуацій дозволяє оперативно виправляти недоліки, будувати роботу так, аби уникати прорахунків та перешкод у майбутньому, – зауважує голова Державної казначейської служби України Тетяна Слюз. Про неї кажуть, що це чи не єдиний чиновник, котрий об’їздив всю країну. Починаючи з 2015 року, керівниця побувала у всіх структурах, у найвіддаленіших куточках, і продовжує практику активного спілкування з регіонами. Вона проводить семінари, зустрічі з фахівцями фінансових органів та бухгалтерських служб органів місцевого самоврядування та розпорядників бюджетних коштів.

І наостанок. Побутує думка, що головна функція Казначейства – накопичувати гроші. Тетяна Слюз вважає її невірною і каже так: головне завдання і Мінфіну, і Казначейства не в тому, аби кошти накопичувати, а в тому, аби вони «крутились, рухались і працювали».

Рубрика: 
Район: 
Выпуск: 

Схожі статті