В залізничників прогрес – новий прес

 В локомотивному депо Одеса-Сортувальна раціоналізатори сконструювали пристрій  для пресування металевої стружки та працюють над впровадженням його у виробництво. В Україні такого немає. 

 Агрегат потрібний для пресування металевої стружки у брикети, які опісля  транспортуються в централізовані пункти здачі металобрухту. Двигуном прогресу стала … безвихідь. В результаті  обточки колісних пар у виробничому підрозділі накопичилось близько 40 тонн металевої стружки. Вона  займає багато місця і створює незручності. Транспортувати дрібні розсипні металеві відходи  автотранспортом в пункти прийому металобрухту за новими правилами заборонено: випадання їх  з кузову на землю загрожує штрафними санкціями. 

Оскільки відходи від обточки колісних пар є  невід’ємною частиною виробництва, їх, звісно, завжди багато. І щоб виробничому підрозділові «не потонути» в тоннах металевої стружки, виконуючий обов’язки начальника депо Олександр  Коломієць поставив завдання розробити пристрій-прес. За справу взялися головний інженер Василь Харті та головний механік Олександр Солодкий.  До співпраці залучили  працівників  локомотивного депо: слюсарів Олексія Смоляка, Володимира Грицуника, Миколу Кириленка  та електрогазозварювальників Ігора Будька та Олександра Тодорова.  

Ось ця команда розробила проект та втілила його в життя. Вже виготовлена  пробна партія — чотири пресовані брикети металевої стружки. Зазвичай металеву стружку (наприклад, в локомотивному депо Подольск)   пресують за допомогою гідравлічного обладнання. Проте  конструювання  гідравлічного пресу для локомотивного депо Одеса-Сортувальна вилилось би в  значну суму: адже для цього потрібно було б придбати гідравлічні домкрати,  масло-насосну станцію, розподільчий пристрій та інші комплектуючі… Тому Василь Харті і Олександр Солодкий використали для майбутнього пристрою існуючі в депо обладнання та матеріали. 

Слід зазначити, що раніше такі ідеї оформлялися як рацпропозиції і відповідним чином оплачувалися.  І це, звісно, стимулювало раціоналізаторів. Нині вдосконалення виробництва  тримаються на ентузіазмі. Втім, як зазначив перший заступник начальника департаменту розвитку і технічної політики ПАТ «Укрзалізниця» Геннадій Деркач,  у 2004 році було впроваджено в дію Положення про патентно-ліцензійну, винахідницьку та раціоналізаторську діяльність на залізничному транспорті. Його потрібно адаптувати під існуючий стан реформованої галузі. Оскільки дію вищевказаного Положення ніхто не відміняв, питання стимулювання раціоналізаторів повинно вирішуватися в рамках регіональної філії у встановленому порядку.

Фото автора

Рубрика: 
Район: 
Выпуск: 

Схожі статті