Офіс реформ відповідає на запитання щодо децентралізації

Кадрово-організаційні питання

1. Що очікує працівників сільських рад після об’єднання громад? Хто їх буде працевлаштовувати?

Після створення об’єднаної територіальної громади за процедурою, визначеною в Законі України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», виникне питання кадрового забезпечення діяльності ради громади. Працівники сільських і селищних рад, що ліквідуються, будуть мати можливість працевлаштуватися у новостворених органах громади на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.  

2. Як обиратиметься голова та депутатський корпус об’єднаної громади? Як обиратиметься староста?

Процедура виборів голів об’єд­наних громад, депутатів і старост буде прописана в новій редакції Закону України «Про місцеві вибори». На теперішній час у Верховній Раді України зареєстровано чотири відповідні законопроекти (від 13.05.2015 р. № 2831; від 27.05.2015 р. № 2831-1; 

від 28.05.2015 р. № 2831-2; від 28.05.2015 р. № 2831-3). В кожному з цих законопроектів передбачено процедуру виборів голів об’єднаних громад, депутатів різного рівня та старост. Остаточний варіант процедури буде визначено після затверд­ження одного з законопроектів Верховною Радою України.

3. Які будуть повноваження старости? Чи буде у нього додатковий штат?

Законом України «Про місцеве самоврядування» в ст. 14-1 чітко визначено, що Положення про старосту затверджується сільською, селищною, міською радою відповідної об’єднаної територіальної громади. У Положенні визначаються права і обов’язки старости, порядок його звітності, інші питання, пов’язані з діяльністю старости. Тобто повноваження старости та його конкретні обов'язки безпосередньо встановлюватиме сільська, селищна, міська рада. Щодо додаткових штатів у старости – питання вирішуватиметься безпосередньо сільською, селищною, міською радою за загальною процедурою встановлення штатної чисельності виконавчих органів.

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті