Пенсіонерам буде зручніше

Веб-портал електронних по­слуг є ін­стру­мен­том реалізації та захисту прав людини з питань, що стосуються діяльності органів Пенсійного фонду України.

Відповідно до Конституції України, людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, особиста недоторканність і безпека є найвищою соціальною цінністю. 

Статтею 46 Конституції України передбачено, що Україна як соціальна держава, зміст і спрямованість діяльності якої визначають права і свободи людини та їх гарантії, проголосила право громадян на належні, безпечні й здорові умови праці, соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин та пенсійне забезпечення громадян.

Пенсійний фонд України, як державний орган виконавчої влади, здійснює свої повноваження і дотримується конституційних прав людини і громадянина, забезпечує вільний доступ до інформації шляхом її розміщення та оприлюднення на офіційному сайті Фонду і в засобах масової інформації, надає зручну можливість здійснювати постійний контроль за такими даними, що впливають на пенсійні права громадянина.

Для Пенсійного фонду України належний рівень поінформованості населення щодо своїх прав та обов’язків є запорукою успішного втілення державної політики у сфері пенсійного забезпечення, відповідно і соціального спокою. 

З метою покращення якості та оперативності обслуговування громадян, впровадження технологій електронного урядування в соціальній сфері розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 672-e затверджено Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року. Однією з найголовніших завдань Стратегії стало поліпшення якості обслуговування громадян у поточному році, а саме: створення єдиного інформаційного середовища, у якому обробляється інформація про застрахованих осіб і пенсіонерів, реалізація доступу до даних пенсійної справи і картки застрахованої особи з використанням електронного цифрового підпису.

Так, з 1 листопада 2016 року запрацював оновлений веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, функції якого значно розширено на відміну від попередньої версії. Тепер, завдяки новим функціональним можливостям, громадяни можуть без черг і зайвих витрат часу отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення до управління Фонду. Принциповою відмінністю від попередніх форм інформування Пенсійним фондом через інтернет є той факт, що веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально. 

Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена: за наявності електронно-цифрового підпису (ключа ЕЦП) громадяни мають можливість миттєвої онлайн-реєстрації. Для цього необхідно перейти за адресою ]]>www.portal.pfu.gov.ua]]> і скористатися розміщеними на сайті підказками. Крім того, для реєстрації на веб-порталі можна особисто звернутися до територіального управління Пенсійного фонду України із заявою та документом, який засвідчує особу. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду, після чого громадянин отримує реєстраційний код, який потрібно ввести при заповненні реєстраційної форми безпосередньо на сайті веб-порталу.

Особливо актуальною для пенсіонерів є наступна інформація:

♦Виписка з пенсійної справи

Пенсіонери-користувачі веб-порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати з власної пенсійної справи такі відомості, як:

– назва Закону України, згідно з яким призначено пенсію;

– вид пенсії;

– сума призначеної пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством;

- дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).

Попереднє замовлення паперових документів

Для зручності пенсіонерів Пенсійний фонд вводить послугу попереднього замовлення паперових документів. Засобами веб-порталу пенсіонер може подати заяву-запит на підготовку паперових документів, наприклад, виписки з пенсійної справи.

Подання скарги засобами веб-порталу

Пенсіонер можете подати скаргу до органу Пенсійного фонду. Опрацювання скарг та надання відповідей відбувається за стандартними правилами, прийнятими, наприклад, для паперових документів, тобто відповідно до Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1992 № 394/96. В процесі опрацювання скарги можливе листування з фахівцем Фонду з питань, що уточнюють скаргу.

Запис на прийом засобами веб-порталу

Пенсіонер може записатися на прийом до органу Пенсійного фонду. Процес запису на прийом включає:

– визначення дати і теми відвідування органу ПФУ;

– за даними графіку прийому громадян і за визначеними датою і темою відвідування органу Пенсійного фонду формується список годин прийому спеціалістами. В ньому зеленим кольором виділено вільні години прийому, червоним – години прийому, вибрані клієнтом порталу, помаранчевим – години прийому, зайняті іншими клієнтами порталу;

– вибір часу, зручного для відвідування органу. 

Тобто створення веб-порталу – це ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян із Фондом, максимально наблизити наші послуги до людей та забезпечити повну реалізацію прав пенсіонерів на отримання потрібної інформації.

Веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально і працює з дотриманням вимог Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 № 2657-XII.

Такий спосіб отримання інформації є безумовно зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду чи телефонний дзвінок (адже по телефону не нададуть конфіденційної інформації). 

Звертаємо увагу, що всі послуги, надані веб-порталом, абсолютно безкоштовні.

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті