Захистити кошти

Працівники територіального управління Рахункової палати по Одеській, Миколаївській та Херсонській областях провели аудит ефективності використання бюджетних коштів, виділених на забезпечення діяльності сил цивільного захисту в Головному управлінні ДСНС України в Одеській області у 2016 році та І півріччі 2017 року. Встановлено, що в ГУ ДСНС у цілому забезпечили цільове використання 356,2 млн грн, спрямованих на фінансування діяльності сил цивільного захисту. Водночас слід зазначити, що бюджетними коштами було забезпечено лише 76 відсотків необхідних витрат. Видатки на діяльність сил цивільного захисту в Головному управлінні ДСНС України в Одеській області затверджувалися без врахування реальної потреби. Державні кошти спрямовувалися переважно на самозабезпечення Головного управління – на утримання та поточні видатки підрозділів і служб системи цивільного захисту (заробітну плату, заходи соціального захисту, премії тощо). На таку основну складову, як матеріально-технічне забезпечення, у тому числі закупівлю нової техніки, засобів запобігання надзвичайним ситуаціям і стихійному лиху та ліквідації їх наслідків, кошти фактично не витрачалися. За таких умов рівень технічної оснащеності сил цивільного захисту в Одеській області становить близько 70 відсотків від необхідного, що не відповідає сучасним вимогам. 

Крім того, істотно впливає на спроможність вчасно реагувати на загрозливі ситуації та забезпечувати ефективний захист населення і територій великий ступінь зношеності технічних засобів. Майже 80 відсотків пожежно-рятувальної техніки, яка є на озб­роєнні підрозділів Головного управління, експлуатується вже понад 20 років. При цьому за останні два роки було оновлено лише три відсотки такої техніки. Це все негативно позначається на працездатності підрозділів Головного управління. 

Разом з тим аудитом встановлено, що внаслідок прийняття керівництвом Головного управління ДСНС України в Одеській області необґрунтованих управлінських рішень у 2016 році – І півріччі 2017 року з порушенням чинного законодавства витрачено 66,2 тис. грн, непродуктивно – 9059,6 тис. грн, а також допущено порушення законодавства при управлінні та обліку майна і ресурсів на суму 2813,3 тис. гривень. 

Так, наприклад, на порушення вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» занижено на 2813,4 тис. грн вартість необоротних активів, що призвело до викривлення звітних даних на зазначену суму. На порушення вимог статті 13 Закону України «Про оцінку земель» не оформлено речові права та не проведено екс­пертну грошову оцінку земельних ділянок загальною площею 57,85 га, а їхню вартість не відображено у бухгалтерському обліку.

Крім того, встановлено, що в Головному управлінні не використовуються 10,5% пожежно-рятувальної техніки на загальну суму 2539,5 тис. гривень, а також шість одиниць пожежно-рятувальної техніки на загальну суму 71,3 тис. грн і 24 одиниці автомобільної техніки на загальну суму 171,4 тис. гривень. Одночасно встановлено, що придбане Головним управлінням у грудні 2016 року водолазно-рятувальне судно вартістю 3160 тис. гривень на час проведення перевірки теж не використовується. 

Повноваження Головного управління щодо державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб здійснюються на недостатньому рівні, що не забезпечило надійної готовності захисних споруд та організації оповіщення у надзвичайних ситуаціях. Внаслідок недостатнього рівня виконання контрольно-наглядових функцій у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту та діяльності аварійно-рятувальних служб готовність захисних споруд цивільного захисту Одеської області низька. Її оцінено у 13 відсотків. Система оповіщення населення застаріла та переважно не експлуатується. Не приведено у відповідність до вимог державних будівельних норм у будинках підвищеної поверховості систему пожежної сигналізації та димовидалення.

Відомості про результати аудиту вирішено передати до Верховної Ради України, а також їх надіслано до Кабінету Міністрів України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій – для усунення виявлених порушень і недоліків.

Рубрика: 
Выпуск: 

Схожі статті