Реорганізація органів Фонду Одещини – не привід для хвилювання

До головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області звертаються громадяни, яких турбує будуть чи ні не будуть функціонувати  усі відділення Фонду у зв’язку з реорганізацією органів Фонду.

– Справді, 22 серпня поточного року була ухвалена Постанова Кабінету Міністрів України №628 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України», якою передбачено реорганізацію територіальних органів Фонду в м. Одесі та в Одеській області – роз’яснює начальник головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області Олександр Буряченко. – Перетворення ці зумовлені необхідністю змінити на краще ситуацію з обслуговуванням громадян. Зараз відомство перебуває в процесі реформування. Ми маємо Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схвалену урядом. Робота йде в напрямах централізації функціональних процесів, управління фінансовими ресурсами, впровадження сучасних управлінських та інформаційних технологій, скорочення адміністративних видатків, забезпечення прозорості та відкритості у роботі територіальних підрозділів Фонду.

– Реорганізують – значить закриють?

– Мешканці нашого  регіону можуть залишатися спокійними: їхнього права на отримання пенсійних послуг обмежено не буде. Як і раніше, підрозділи Фонду Одещини будуть функціонувати за тими ж адресами, як сервісні центри. Крім того,  з метою наближення до людей в області поширюється мережа агентських пунктів.

– Чим агентські пункти відрізняються від сервісних центрів?

– Сервісні центри створюються на базі відділень Фонду. В області пенсійні послуги громадянам надаються в 35 підрозділах з обслуговування громадян, які зазвичай розташовані в райцентрах. Відвідувати їх зручно не всім та не завжди. Тому з 2017 створюються віддалені робочі місця, які наближають до людей послуги Фонду – так звані агентські пункти. Вони створюються переважно на базі ОТГ,  центрів надання адміністративних послуг, «прозорих офісів» і розташовуються в будівлях підприємств, бібліотек, будинків культури тощо. Загалом сьогодні на Одещині діють 63 пункти,      де можна отримати пенсійні послуги поза межами сервісних центрів. І їхня кількість – зростатиме.

– Є змога отримати послуги, не виходячи з дому?

– Для цього створено портал електронних послуг Пенсійного фонду України (]]>https://portal.pfu.gov.ua]]>). Тут,  у своєму особистому кабінеті людина може отримати   15 із 30 пенсійних послуг. Наприклад, застрахована особа може дізнатися про свій страховий стаж, а пенсіонер – побачити розмір пенсії та як її обчислено. 

Окрім того, з липня поточного року запроваджено новий сервіс щомісячного отримання СМС з інформацією про зарахування певного місяця роботи до страхового стажу та про сплату/несплату роботодавцем єдиного соцвнеску. Зазначеним сервісом вже користуються 1657 мешканців нашої області. А за допомогою QR-коду через веб-портал можна отримати форму ОК-5, довідку про розмір пенсії тощо. Щоб стати користувачем цього ресурсу, треба звернутися до найближчого відділення Пенсійного фонду і написати заяву. Без цієї процедури можна обійтися, якщо є електронний цифровий підпис (ЕЦП). 

Водночас, ще є послуги, отримати які можна тільки за умови особистого звернення до сервісних центрів Фонду. Наприклад, подати заяву щодо призначення, поновлення пенсії чи про переведення її виплати за новим місцем проживання. Але технології не стоять на місці, і, можливо, що в разі запровадження електронної трудової книжки та сервісів ідентифікації, і ці пенсійні питання можна буде вирішити дистанційно. 

Рубрика: 
Район: 
Выпуск: 

Схожі статті