Транспорт

Причина збитків – неузгодженість

Понад 130 фахівців–транспортників приїхали до Одеси з різних установ України, а також Азербайджану, Болгарії, Казахстану, Латвії, Молдови і Росії, щоб розв'язати проблеми у сфері перевезень вантажів, які належать до категорії небезпечних.

На думку директора Де–партаменту безпеки Міністерства інфраструктури України Юрія Гержода, найбільш важливим питанням є приведення стандартів подібних перевезень у СНД до єдиного знаменника. «Соломоновим» рішенням може стати приєднання до міжнародних норм.

Прикладом згубних наслідків від неузгодженості стандартів Ю. Гержод нагадав випадок, коли влітку 2007 року поїзд, що йшов з Казахстану до Польщі з жовтим фосфором, зійшов з рейок. 6 із 15 цистерн, що перевернулися, загорілися. За правилами СНД, Україна не могла контролювати цей транзит. Але їй довелося усувати наслідки аварії. Казахи свою провину не визнали. Після інциденту транзитний фосфор пішов через Білорусь, що зробило дорожчим перевезення для казахського відправника вантажу. А відмова від надання своїх колій під комерційний транзит відгукнулася Україні втратою 6 млн доларів за рік. Причина збитків – неузгодженість.

Країни Балтії вже працюють за нормами цивілізованого світу. Не так швидко і легко, як хотілось би, але це питання просувається і в Україні. Так, на наполегливу вимогу МІУ скасоване свідоцтво про підвищення кваліфікації, яке відсутнє у кодексі європейських норм безпеки. Введено ліцензування не тільки перевізника, але й стивідорних компаній.

Керівництво МІУ також ініціює зміну стандартів на виробництво кожного виду промислового продукту, що випускається. А вже потім, виходячи з його особливостей, пропонує розробляти для нього норми перевезення.

Звичайно, ця справа не одного дня. Згідно із прикладом, наведеним президентом Міжнародної академії безпеки життєдіяльності Миколою Громовим, «Укрзалізниця» уже 2 роки б'ється, щоб скасувати постанову № 440, що змушує проходити платну експертизу навіть на вантаж, який регулярно перевозиться виготівельником протягом декількох років за одним маршрутом. По суті, це викачування грошей. А підвищенню безпеки не сприяє.

При цьому на конференції прозвучало, що процес переходу на європараметри ускладнює інертність Росії.

За словами заступника начальника Федеральної служби щодо нагляду у сфері транспорту РФ Андрія Жукова, у росіян є один стандарт на внутрішні перевезення і другий – на зовнішні.

Однак така подвійність, вважають аналітики, створює багато незручностей для контролю. Щоправда, Росія долучилася до європейської угоди про перевезення небезпечних вантажів залізницею. Але ці правила допускають свої варіації. Так, вантаж, віднесений східними сусідами до 3 класу, за світовими нормами може належати до 6–го, що потребує інших умов перевезення! Селітра аміачна у європейців класифікується як амонію нітрат. А звична в СНД назва окис вуглецю, у їхніх класифікаторах взагалі відсутня. Але небезпека при транспортуванні цієї речовини не знижується, і її не можна везти як звичайний товар.

Ще сторонам належить ухвалити рішення, як при страхуванні розподіляти відповідальність за вантаж між його відправником, одержувачем і безпосередньо перевізником. Порушено питання навченості персоналу. Але найважливішим досягненням Ю. Гержод вважає готовність співпрацювати, висловлену всіма учасниками міжнародної конференції.

Владислав КІТІК,«Одеські вісті»

Здобудь професію, необхідну сьогодні

Однією із форм роботи районного центру зайнятості є надання консультацій щодо ринку праці випускникам навчальних закладів. Провадяться вони безпосередньо на місцях – у населених пунктах району.

Цими днями відбувся такий виїзд до села Кам’яного.

– Тим, хто бажає здобути спеціальність або змінити її, ми розповідаємо про наш навчальний заклад – Одеський центр професійно–технічної освіти Державної служби зайнятості. За нашого сприяння тут можна здобути ту професію, яка зараз користується попитом, – розповідає директор районного центру зайнятості Наталія Цибулько.

Спеціалісти також поінформували громадян про соціальні послуги служби зайнятості, зокрема про порядок реєстрації, умови надання статусу безробітного, розмір допомоги за безробіттям, можливості працевлаштування за сприяння служби зайнятості тощо.

Тетяна СВЄТЛОВА,Савранський район

Выпуск: 

Схожі статті